آيت‌الله جوادی آملی:

گناهان عالم قابل بخشش است در صورتی که فرد توبه کند

يكي از مراجع تقليد گفت:‌ تمام گناهان عالم قابل بخشش است در صورتی كه فرد توبه كند؛ هيچ گناهی نيست كه با توبه بخشيده نشود زيرا بخشش گناهان در سايه توبه است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛ آیت‌الله عبدالله جوادی آملی ، مرجع تقلید شیعیان پیش از ظهر امروز در درس تفسیر قرآن کریم که در مسجد اعظم برگزار شد، اظهار کرد: در عالم همه چیز آینه حق است و همه این آینه‌ها مشاهده می‌شود. خداوند فرمود که همه اشیاء آینه من است بنابراین زمین، دریا و... قدرت خدا را نشان می‌دهد و خداوند مشهود است.

 

وی خاطرنشان کرد: سه مرحله علم، عین و حق الیقین وجود دارد و اگر کسی به کج روی پرداخت از این ویژگی‌ها محروم است. 

این مفسر قرآن با اشاره به سخنی از امام سجاد(ع) گفت: ایشان فرمودند سفاهت در این است محتاجی به درگاه محتاج دیگر دستی دراز کند و انسان سفیه دستش را پیش محتاج دراز می‌کند. رب مشکل مردم را برطرف می‌کند و خودش نیز نیازی ندارد.

 

وی عنوان کرد:‌ شرک دو نوع جلی و خفی است و خداوند شرک را بدون توبه نمی‌آمرزد؛ حتی اگر مشرک توبه کند مقبول است و هیچ مشرکی بدون توبه بهشت نمی‌رود.

جوادی آملی یادآور شد: تمام گناهان عالم قابل بخشش است در صورتی که فرد توبه کند؛ هیچ گناهی نیست که با توبه بخشیده نشود زیرا بخشش گناهان در سایه توبه است.

انتهای پیام/ت

برگزاری درس تفسیر قرآن کریم  آیت الله جوادی آملی در مسجد اعظم قم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.