افشاگری ناخواسته سیا درباره روابط پنهانی شاه سابق اردن با ستاره زن هالیوود+ تصاویر

اسنادی که به تازگی درباره ترور جان اف. کندی منتشر شده به طور ناخواسته از روابط پنهانی ملک حسین با یک بازیگر زن آمریکایی نیز پرده برداشته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه انگلیسی تلگراف، افشای اسناد جدید ترور «جان اف. کندی» رئیس جمهور اسبق آمریکا به طور ناخواسته، «ملک حسین» پادشاه سابق اردن را نیز حدود 20 سال پس از مرگش در کانون یک افشاگری تاریخی قرار داده است.

افشای ناخواسته روابط پنهانی پادشاه سابق اردن با بازیگر زن هالیوود در اسناد جدید سیا
تصویری از ملک حسین پادشاه سابق اردن در هنگام سفر به آمریکا در سال 1959 میلادی

طبق این اسناد که اخیراً با دستور مستقیم دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا پس از سالها از حالت طبقه‌بندی خارج شده‌اند، سازمان جاسوسی سیا در سال 1959 میلادی در جریان سفر ملک حسین به آمریکا، از یک بازیگر زن هالیوود می‌خواهد با پادشاه اردن ارتباط برقرار کند؛ رابطه‌ای که نتیجه آن تولد فرزندی بود که بعدها به قاتل مادرش تبدیل شد!

در این اسناد اشاره شده است که ملک حسین در جریان سفر خود به آمریکا از مقامات این کشور می‌خواهد برای او همنشین زن فراهم کنند و در پی این درخواست، سازمان سیا از یک واسطه می‌خواهد اسباب راحتی او را در مدت اقامتش در آمریکا مهیا کند.

در اسناد سیا از ملک حسین که در آن زمان 23 ساله بوده است با عنوان "رئیس یک دولت خارجی" نام برده شده اما تاریخ این سند دقیقاً منطبق با سفر چهار روزه پادشاه سابق اردن به لس‌آنجلس و نیویورک در سال 1959 میلادی است.

در این اسناد همچنین ملک حسین به عنوان فردی "مشتاق به همنشینی با زنان" توصیف شده و از ماموران سیا خواسته شده است از طریق یک "منبع مطمئن" اسباب رضایت او را در سفرش به آمریکا فراهم کنند.

طبق اسناد منتشرشده، این منبع مطمئن، «رابرت ماهو» مامور سابق اف‌بی‌آی بوده است که در آن زمان به دلیل ارتباطات گسترده خود خدمات این چنینی نیز به برخی مقامات ارائه می‌داده است.

رابرت ماهو پس از تماس سیا با او، یک بازیگر زن جوان هالیوود به نام «سوزان کابوت» را برای این منظور پیشنهاد می‌دهد.

افشای ناخواسته روابط پنهانی شاه سابق اردن با بازیگر زن هالیوود در اسناد جدید سیا 
تصویری از سوزان کابوت در سال‌های جوانی

در اسناد سیا آمده است یک مامور سیا صریحاً از سوزان کابوت می‌خواهد که به محل اقامت ملک حسین برود اما کابوت که در آن زمان به دلیل بازی در نقش مقابل «چارلز برانسون» بازیگر سابق هالیوود در چند فیلم مختلف به تازگی در حال تبدیل شدن به یک ستاره بود، این پیشنهاد را نمی‌پذیرد.

با این حال، پس از ملاقاتی که میان ملک حسین و این بازیگر هالیوود در یک پارتی شبانه ترتیب داده می‌شود، او پیشنهاد سیا را قبول می‌کند.

طبق اسناد منتشرشده، پادشاه سابق اردن نیز در این ملاقات کوتاه به کابوت علاقمند شده و از او می‌خواهد که در مدت اقامتش در آمریکا به ملاقات او برود.

ماموران سازمان سیا خانه‌ای را به دور از چشم مردم و رسانه‌ها در شهر لانگ بیچ در حومه لس‌آنجلس برای ملاقات پنهانی ملک حسین و کابوت اجاره می‌کنند و یک مامور سیا نیز مسئولیت ایاب و ذهاب این بازیگر زن هالیوودی را بر عهده می‌گیرد.

این ملاقات‌های پنهانی چندشبه تا چند سال بعد نیز در مکان‌هایی نامشخص ادامه می‌یابد تا اینکه در سال 1964 منجر به تولد پسری به نام «تیموتی» می‌شود که پس از ازدواج کابوت با یک مرد آمریکایی، نام خانوادگی پدرخوانده‌اش (اسکات رومن) را برای خود انتخاب می‌کند.

افشای ناخواسته روابط پنهانی شاه سابق اردن با بازیگر زن هالیوود در اسناد جدید سیا
تصویری از تیموتی، فرزند ملک حسین و برادر ناتنی ملک عبدالله دوم پادشاه کنونی اردن

22 سال بعد یعنی در سال 1986 میلادی تیموتی به دلیل نامشخصی با مادرش وارد مشاجره شده و با یک دمبل او را در لس‌آنجلس به قتل می‌رساند.

در جریان رسیدگی به قتل کابوت در دادگاه مشخص شد او تا زمان مرگش در 59 سالگی از ملک حسین ماهانه 1500 دلار پول دریافت می‌کرده است.

ملک حسین در طول حیات خود 4 بار ازدواج کرد و در سال 1999 پس از 47 سال پادشاهی بر اردن درگذشت. ملک عبدالله دوم پادشاه فعلی اردن که در پی درگذشت پدرش بر تخت پادشاهی نشست حاصل ازدواج دوم ملک حسین با یک زن انگلیسی به نام «آنتونیت آوریل گاردینر» است که پس از ازدواج با او نام خود را به «مونا الحسین» تغییر داد.

افشای ناخواسته روابط پنهانی شاه سابق اردن با بازیگر زن هالیوود در اسناد جدید سیا
تصویری از ملک حسین 4 سال قبل از مرگش در سال 1999 میلادی

به نظر می‌رسد این سه صفحه سندی که به طور ناخواسته در رابطه با ارتباط ملک حسین با این بازیگر هالیوودی در لابلای اسناد سیا درباره ترور جان اف. کندی منتشر شده است به خاطر «رابرت ماهو» باشد که از بد روزگار بعد از خوش‌خدمتی به پادشاه اردن پای او به طور موقت به پرونده ترور جان. آف کندی نیز کشیده می‌شود.

گفتنی است رابرت ماهو به عنوان یکی از مهره‌های اصلی این داستان در سال 2008 درگذشت.

انتهای پیام/

 افشای فساد اخلاقی شاه سابق اردن در اسناد جدید سیا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۹ ۲۸ دی ۱۳۹۶
براب تسلط بر جهان وچپاول ملتها از همه ابزار استفاده مكند مرگ بر امریكا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۹ ۲۸ دی ۱۳۹۶
براب تسلط بر جهان وچپاول ملتها از همه ابزار استفاده مكند مرگ بر امریكا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۵ ۲۱ دی ۱۳۹۶
واقعا برای آمرکایی ها متاسفم
Iran (Islamic Republic of)
elyas
۰۸:۴۰ ۲۱ دی ۱۳۹۶
واقعا که امریکا شیطان بزرگ است...مرگ بر امریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۳ ۲۱ دی ۱۳۹۶
واقعا متاسفم
Belgium
ایرانی
۱۸:۱۶ ۲۰ دی ۱۳۹۶
واقعا جای تاسفه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۵ ۲۰ دی ۱۳۹۶
خدا بهشون عقل بده
آخرین اخبار