مدیر کل بازرسی وزارت تعاون ،کار و رفاه اجتماعی کشور ؛

بیشترین حوادث کار مربوط به بخش ساختمان

نیمی از حوادث منجر به فوت در بخش ساختمان است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس،علی مظفری مدیر کل بازرسی وزارت تعاون ،کار و رفاه اجتماعی کشور در همایش مهارت های زندگی در محیط کار ایمن در بندرعباس افزود: آمار تلفات ناشی از محیط کار به علت خلا ارتباطی کارفرما با حوزه ایمنی بسیار بالا است.

وی با اشاره به ضرورت مدل خود بازرسی در کارگاه ها گفت: دربخش ساختمان کشور به علت خلا ارتباطی کارفرما با حوزه ایمنی همچنان آمار تلفات ناشی از محیط کار بالاست که این خلا نظارتی در کارگاه های ساختمانی با استقرار کمیته های نظارت فنی از بین می رود .
  مدیر کل بازرسی وزارت تعاون ،کار و رفاه اجتماعی کشور با اشاره به اینکه بر اساس مصوبه سال 92 شورای فنی وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی کارگاه های با بیش از 25 نفر کارگر مشمول استقرار کمیته های نظارت فنی هستند گفت: با مصوبه جدید شورای فنی وزارت کار همه کارگاه ها افزون بر آموزش های فنی باید نسبت به استقرار ناظر فنی در کارگاه اقدام کنند.


مدیر کل بازرسی وزارت تعاون ،کار و رفاه اجتماعی کشور با اشاره به اینکه در هرمزگان 16 نفر کار بازرسی سلامت و ایمنی کار از دو هزار 600کارگاه کوچک و بزرگ استان را انجام می دهند که باید خود کارگاه ها نیز آیین نامه ها و نکات فنی مربوط به ایمنی کار را در دستور کار جدی قرار دهند .


مظفری گفت: بیش از350 هزار نفر در کارگاه های استان مشغول کارند که این شمار لزوم آموزش مهارت های فنی و ایمنی کار به ویژه در حوزه صنعت نفت ، گاز و پتروشیمی به خاطر ریسک بالا در حوزه ایمنی را دوچندان کرده است.


مدیر کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان هم گفت: سقوط از ارتفاع،برق گرفتگی و رعایت نکردن نکات ایمنی هنگام کار سه عامل اصلی وقوع حوادث کار در هرمزگان است.


محمد علی سلیمی افزود :از ابتدای سال تاکنون در محیط های کارگاهی استان 145 فقره حادثه رخ داده است که بخش ساختمان با 91 فقره حادثه بیشترین بخش کارگاهی حادثه خیز در استان بوده است.


سلیمی افزود:حوادث در بخش ساختمان نسبت به پارسال 46 درصد کاهش دارد.


وی گفت:بازرسی فنی از کارگاه های ساختمانی به علت وقوع بیشترین حوادث کارگاهی در استان دراولویت اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان است.


مدیر کل تعاون ،کار و رفاه اجتماعی هرمزگان با اشاره به اینکه همه کارفرمایان باید برای گرفتن گواهی نامه سلامت ایمنی در محیط کار اقدام کنند،گفت: ارتقای شرایط ایمنی محیط کار، بهبود روابط کارگرو کارفرما وکاهش خطارت ناشی از حوادث کاری از اهدافی شورای فنی اداره کار در استان است.

انتهای پیام/ر

ضرورت ارتقای شرایط ایمنی محیط کار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.