۱۰۸ شکارچی متخلف در استان مرکزی دستگیر شدند

سرپرست اداره کل محیط زیست استان مرکزی از دستگیری ۱۰۸ شکارچی متخلف در استان مرکزی خبرداد.

۱۰۸ شکارچی متخلف در استان مرکزی دستگیر شدند

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ رضا میرزایی سرپرست اداره کل محیط زیست استان مرکزی گفت: در ۹ ماه سالجاری در پی گشت و کنترل یگان‌های اجرایی محیط زیست در منطقه ۷۰ قله اراک و شهر‌های ساوه، زرندیه، شازند و تفرش ۱۰۸ شکارچی متخلف دستگیر و با تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شده‌اند.

میرزایی با بیان اینکه در این مدت ۸۴ اسلحه مجاز از شکارچیان متخلف کشف و ضبط شده است افزود: در این مدت ۱۶ لاشه قوچ و میش، ۱۵۷ پرنده، ۱۸۱ قطعه ماهی از شکارچیان کشف و ضبط شد.

وی اضافه کرد: ۶۸ مورد هم شروع به شکار توسط شکارچیان صورت گرفته بود که با اقدام به موقع یگان‌های اجرایی محیط زیست از این اقدام ممانعت بعمل آمد.

سرپرست اداره کل محیط زیست استان مرکزی با اشاره به تصویب قوانین بازدارنده در خصوص شکارچیان متخلف ادامه داد: در کنار تصویب این قوانین باید فرهنگ‌سازی هم صورت گیرد و همه مردم خود را در حوزه صیانت از محیط زیست مسئول بدانند و هرگونه اقدام بر خلاف قوانین نسبت به محیط‌زیست و حیات‌وحش را گزارش دهند.

وی به برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه محیط بانان استان  مرکزی هم  اشاره کرد و گفت: دوره‌های آموزشی سلاح‌شناسی، دوره‌های آموزشی شناسایی خزندگان ایران و مقابله با بیماری آنفلوانزای پرندگان نیز برگزار شده است.

انتهای پیام / ج

دستگیری  ۱۰۸ شکارچی متخلف در استان مرکزی  در مدت 9 ماه

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.