مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کردستان گفت: توان تولیدکنندگان در تهیه کالاهای باکیفیت افزایش یابد تا حمایت از تولیدات داخلی در جامعه جاری شود.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، لیلا آژیر مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کردستان ظهر امروز در نشست مشاورین امور بانوان استانداری کردستان که در سالن شهدای دولت استانداری کردستان برگزار شد، به نقش زنان در پیشگیری از قاچاق کالا پرداخت و گفت: زنان در راستای پیشگیری از قاچاق کالا و ارز در جامعه نقش موثری دارند.

وی افزود: چنانچه بانوان نماینده ادارات نیاز به برگزاری کارگاه آموزشی پیشگیری از قاچاق کالا و ارز باشند این آمادگی وجود دارد تا در این راستا کارگاههای آموزشی برای بانوان شاغل در ادارات برگزار شود.

وی تشکیل کمپین حمایت از کالای ایرانی در فضای مجازی را موثر خواند و گفت: معرفی کالاهای تولیدی استان کردستان در فضای مجازی می‌تواند در آشنایی مردم با کالاها و حتی ایجاد رقابت با سایر استان‌های کشور موثر است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کردستان یادآور شد: انتظار می‌رود توان تولیدکنندگان در تهیه کالاهای باکیفیت افزایش یابد تا حمایت از تولیدات داخلی در جامعه جاری و ساری شود.

آژیر همچنین به مصوبه شورای عالی اداری کشور در خصوص تخصیص ۳٠ درصدی سهمیه انتصابات مدیریتی به بانوان اشاره کرد و افزود: باید نماینده بانوان شاغل در ادارات حامی بانوان کارمند در ادارات شهرستان‌ها باشند و چنانچه بانوی کارمندی دارای رزومه مناسب برای پست مدیریتی معرفی کند.

وی عنوان کرد: گزارشاتی در خصوص بانوان توانمند و واجد شرایط انتصاب مدیریتی استان هر سه ماه یکبار به معاونت زنان ریاست جمهوری ارسال خواهد شد تا بررسی شود.

آژیر همچنین توجه به تشکیل شورای ارتقای سلامت در ادارات را مورد تاکید قرار داد و گفت تشکیل این شورا به افزایش بُعد سلامتی بانوان در ادارات می‌انجامد.

در ادامه این جلسه برنامه‌های دهه فجر نیز توسط بانوان نماینده ادارات استان کردستان مطرح شد و اعضای جلسه نظرات و پیشنهادات خود را در خصوص مباحث جلسه مطرح کردند.

انتهای پیام/ د م ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.