حمایت احزاب طرفدار استقلال کاتالونیا از نامزدی «کارلوس پوجدمون» در انتخابات منطقه‌ای

با اعلام حمایت احزاب طرفدار استقلال کاتالونیا از نامزدی «کارلوس پوجدمون» در انتخابات منطقه‌ای، احتمال استقلال کاتالونیا بار دیگر افزایش یافته است.

حمایت احزاب طرفدار استقلال کاتالونیا از نامزدی رهبر سابق این منطقهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، دو حزب اصلی طرفدار استقلال منطقه خودمختار کاتالونیا در اسپانیا موافقت خود را برای حمایت از کارلوس پوجدمون، رئیس سابق این منطقه برای نامزدی در انتخابات منطقه‌ای، اعلام کردند. در نتیجه این توافق، احتمال ایجاد فشار تازه‌ای برای جدایی کاتالونیا از اسپانیا در سال جاری قوت می‌گیرد.

جوردی اکسلا، نماینده حزب  "با هم برای کاتالونیا" روز چهارشنبه گفت که این حزب و حزب چپ جمهوری خواه کاتالونیا از بازگشت پوجدمون به کار، که حرکت استقلال طلبی این احزاب را هدایت می کرد، حمایت خواهند کرد.

اکسلا در گفتگو با رادیو ملی اسپانیا گفت: نتایج انتخابات منطقه‌ای کاتالونیا در 21 دسامبر سال 2017 به ما اجازه داد تا منعکس کننده نظرات اکثریت مردم این منطقه باشیم. واضح است که پوجدمون نامزد انتخابات خواهد بود.

پوجدمون اکنون در تبعیدی خودخواسته در بروکسل به سر می‌برد و در صورت بازگشت به اسپانیا ممکن است، بازداشت شود. دیگر نامزد احتمالی احزاب طرفدار استقلال در انتخابات، «اوریول جان کویراس»، رهبر حزب چپ جمهوری خواه کاتالونیا خواهد بود که در مادرید زندانی است.

مارایانو راخوی، نخست وزیر اسپانیا، پس از اینکه مقامات کاتالونیا در ماه اکتبر به دنبال ابطال نتیجه رفراندوم، اعلام استقلال کردند، درخواست برگزاری انتخابات منطقه‌ای کاتالونیا در 21 دسامبر را به منظور حل بدترین بحران سیاسی اسپانیا طی دهه‌های گذشته مطرح کرد.

احزاب طرفدار استقلال، تعداد کمی از کرسی‌های پارلمان را در انتخابات بدست آوردند و نتوانستند به رای بالاتر از 50 درصد در این انتخابات دست یابند. نتایج این انتخابات نتوانست بحران اسپانیا را حل وفصل نماید زیرا در نتیجه آن، کاتالان‌ها به دو دسته یکی حامی استقلال کاتالان ها و دیگری حامی اتحاد با اسپانیا تقسیم شدند.

پارلمان جدید کاتالونیا اولین جلسه خود را در 17 ژانویه برگزار خواهد کرد. این اولین قدم در بازسازی دولت منطقه ای پس از اخراج اعضای دولت منطقه ای قبلی به رهبری پوجدمون، به خاطر اعلام غیرقانونی استقلال، خواهد بود.

بسیاری از سران سیاسی کاتالونیا پس از اعلام استقلال خود، به اتهام ایجاد فتنه و آشوب بازداشت شدند. سه نفر از این افراد همچنان در زندان در انتظار محاکمه هستند، در حالی که پوجدمون به همراه چهار نفر از اعضای کابینه اش به بروکسل فرار کردند.

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار