کلینیک آنلاین؛

پاسخ سوالات خود در زمینه «زخم معده» را اینجا بخوانید

سوالاتی را که کاربران باشگاه خبرنگاران جوان در قسمت کلینیک آنلاین مطرح کرده‌اند، یک فوق تخصص گوارش پاسخ داد.

پاسخ سوالات خود در زمینه « زخم معده » را اینجا بخوانیدبه گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پاسخ سوالاتی که کاربران باشگاه خبرنگاران در قسمت «کلینیک آنلاین» مطرح کرده بودند، منتشر شد.

شما هم می‌توانید با مراجعه به کلینیک باشگاه خبرنگاران و طرح سوالات خود، پاسخ را از پزشکان مربوطه دریافت کنید.

سوال های شما در زمینه «زخم معده » را  سید فرشاد علامه  فوق تخصص گوارش پاسخ داد.

سوال  :  برای زخم معده درمان قطعی وجود دارد؟
جواب: بله، اما باید در نظر داشت که زخم معده به دلایل گوناگونی به وجود می آید و هر یک از آن‌ها روش‌های درمانی متفاوتی دارند؛ گاهی با تکرار آندوسکوپی و انجام روش‌های پیشگیرانه می‌توان دارو‌ها را قطع کرد و گاهی درمان با دارو‌های ملایم تر ادامه پیدا می‌کند تا به تدریج زخم معده درمان شود.

سوال: حدود ۱۵ سال است دچار برگشت اسید و گرسنگی زودرس هستم و بیشتر اوقات تحت نظرپزشک هستم، آیا برگشت اسید،درمان قطعی  دارد یا خیر؟ ضمنا همیشه نگران ابتلا به بیماری بدتری به دلیل ادامه دار بودن مشکل گوارشی هستم.
جواب: گرسنگی غیر معمولی می‌تواند نشانه گاستریت یا زخم اثنی عشر باشد، برگشت معده هم می‌تواند دلایل زیادی داشته باشد؛ تشخیص دقیق مشکل شما با انجام آندوسکوپی امکان‌پذیر است.

سوال: کسانی که زخم معده دارند و دیابت هم دارند چه غذا‌هایی باید بخورند؟
جواب: در زخم معده پرهیز غذایی مطرح نیست.

سوال: چندسالی می‌شود که خیلی بزاق دهان من ترشح می‌کند و آب زیادی جمع می‌شود و این خیلی شدید و هرکاری کردم خوب نشده است؛  این اتفاق باعث شده است دندان‌هایم  آسیب دیده و پوک شوند.
جواب: بزاق دهان به دلیل رفلاکس معده است؛ استفاده از دارو‌های کاهنده اسید معده و روده می‌تواند به حل مشکل شما کمک زیادی کند.

سوال: چند سال است دچار انواع ناراحتی معده هستم از فعال شدن باکتری گرفته تا ورم معده و کلی دارو مصرف کردم، اما آنچنان تاثیری ندارد زمان مصرف حالم خوب است، اما بعد از ۲۴ ساعت از اتمام زمان مصرف دارو دوباره مشکلات شروع می‌شود، اما زمانی که به مسافرت می‌روم یا در خانه استراحت می‌کنم اصلا به مشغله‌های روزمره توجه نمی‌کنم، در معده دردی احساس نمی کنم آیا ممکن است از اعصاب باشد؟
جواب: اعصاب می‌تواند مشکلات معده را بیشتر کند؛ در مورد روش درمانی شما باید دید شما به زخم معده مواجه هستید یا خیر؟.

سوال: خونریزی معده کردم بعد مرخص شدن از بیمارستان، ۱۵ روز آنتی بیوتیک و امپروزل مصرف کردم، آنتی بیوتیک تمام شده است، اکنون پرهیز غذایی من چیست؟ و چه غذا‌هایی باید بخورم؟
جواب: معمولا باید دارو‌های تجویزی برای خونریزی معده را تا دو هفته ادامه داد؛ دستور غذایی خاصی وجود ندارد؛ اگر غذایی می‌تواند برای معده مشکل ساز باشد، باید از مصرف آن خودداری کرد.

سوال: با رفلکس معده چه کنیم؟
جواب: محدودیت‌های غذایی برای رفلاکس معده وجود دارد؛ مصرف قهوه، شکلات تلخ یا چای پررنگ موجب می‌شود قسمت اسفنکتر تحتانی مری روان تر شده و احتمال اینکه اسید به سمت مری بیاید بیشتر است. مثلا بعد از غذا سریع دراز نکشید یا وعده‌های غذایی را در تعداد بیشتر، اما با حجمی کمتر داشته باشید.

سوال: چند سالی است که حتی آب هم که می‌خورم معده ام نفخ کرده و باد تولید می‌کند، زمانی که حبوبات می‌خورم وحشتناک می‌شود. اما آنچه مهم است زمانی که حبوبات و موارد مشابه مصرف نمی‌کنم این وضعیت حاد باز هم وجود دارد؛ آیا از وجود باکتری در معده یا روده می‌تواند باشد. راه درمان چیست؟
جواب: بله، ممکن است، با آندوسکوپی می‌توان به وجود میکروب یا باکتری پی برد؛ دارو‌های مناسب بسته به شرایط بیمار متفاوت است.

سوال:  تا غذا می‌خورم معده ام شروع به درد می‌کند مثل زمانی که گرسنه باشم، مشکل چیست؟
جواب : مشکل ورم معده یا گاستریت مهم ترین احتمال برای چنین دردی است.

 سوال: یک سال پیش زخم عثنی عشرداشتم که علت‌آن میکروب معده بود ایا دوباره زخم ممکنه پدیدبیاددرضمن درمان شدم با دارو، ولی معدم هنوزبه خیلی غذا‌ها حساسه ودچاررفلاکس میشوم.
جواب: احتمال بروز مجدد وجود دارد؛ باید دید که آیا میکروب همچنان وجود دارد یا خیر  و تنها راه تشخیص آن آندوسکوپی است. 

سوال:  چند روز پیش آزمایش خون دادم میکروبی به اسم هلیکوباکتری پیلوری تو معده دارم دکتر برا قرص‌های زیادی نوشته من جمله کلینیدیم. الان اونا رو میخورم معدم درد میکنه قبلا از مصرف این قرص‌ها اصلا نمیدونستم معده درد چیه. خواستم بدونم این طبیعیه یا مصرف این قرص‌ها رو کناربزنم؟ در ضمن چندین ساله که سو هاضمه داشتم و به خاطر همین آزمایش دادم. ممنونم اگه جواب بدید
جواب: ممکن است پزشک به دلیل سوهاضمه طولانی مدت شما این دارو‌ها را تجویز کرده باشد، اما اگر بیماری باشد که هیچگونه علامتی نداشته باشد یا سابقه این بیماری در بستگان وجود نداشته است، نیازی به مصرف این دارو‌ها نیست

سوال: آیا رفلاکس قابل درمان است؟
جواب: محدودیت‌های غذایی برای رفلاکس معده وجود دارد؛ مصرف قهوه، شکلات تلخ یا چای پررنگ موجب می‌شود قسمت اسفنکتر تحتانی مری شلتر شده و احتمال اینکه اسید به سمت مری بیاید بیشتر هست. مثلا بعد از غذا سریع دراز نکشید یا وعده‌های غذایی را در تعداد بیشتر، اما با حجمی کمتر داشته باشید.

سوال: دو سال پیش اندوسکوپی انجام دادم و زخم اثنی عشر دارم؛ زخم‌های دیگری داشت که ترمیم شده بود؛ حتی لوله اثنی عشرم حالت خمیدگی به خود گرفته و جهت مداوا یک دوره درمان مصرف نمودم و تا حدودی دردم ساکت شد؛ حالا دوباره از ناحیه پشت درد دارم.
جواب: معمولا درد‌های پشت کمر یا شانه ارتباطی به زخم معده یا اثنی عشر ندارد؛ اما با توجه به سابقه شما، باید آندوسکوپی انجام شود.

سوال: چرا در موقع خوردن غذا‌هایی مانند ماست پیاز شیر آش دچار نفخ سردرد شدید می‌شوم؟
جواب: نفخ گازی است که بر اثر خوردن بعضی از غذا‌ها ایجاد می‌شود؛ در حقیقت این غذا‌ها به طور طبیعی نفاخ هستند؛ برای جلوگیری از نفخ یکی پرهیز از غذا‌های نفاخ و دیگری استفاده از دارو‌های کاهنده اسید معده و روده می‌تواند موثر باشد. در مورد شیر علت دیگری که مطرح است، کم بودن آنزیم‌های معده است که می‌تواند به بروز مشکلاتی در معده بیانجامد.

سوال: آیا بدبویی دهان ازمعده است؟
جواب: عوامل زیادی در ایجاد بوی بد دهان موثر هستند؛ مشکلات دهان و دندان یکی از این عوامل است؛ التهاب معده هم در بوی بد دهان موثر است.

سوال: آیا اسیدی بودن معده به طوری که انسان ریفلاکس داشته باشه و خروجی شبیه اسهال داشتن، در صورتی که به حال خود رها شود در طولانی مدت می‌تواند باعث زخم معده شود یا خیر؟
جواب: اسهال که موجب زخم معده نمی‌شود، اما افزایش اسید معده باعث زخم معده می‌شود. بهتر است با روش‌هایی که گفته شد از رفلاکس معده جلوگیری شود.

سوال: چه غذا‌ها و میوه‌هایی برای زخم معده خوب کدام یک مضر هستند؟
جواب: خیلی زخم معده به پرهیز غذایی مربوط نیست. در اصل باید میزان اسید معده را کنترل کرد؛ بعضی از غذا‌ها و میوه‌ها که منخوصا اسیدی و ترش مزه هستند می‌توانند در التهاب معده نقش داشته باشند؛ در این جا سندروم روده تحریک پذیر مطرح است؛ گاهی هم البته مصرف برخی موادت غذایی به اسهال و یبوست منجر می‌شود در، اما زخمی مطرح نیست؛ بعضی از غذا‌ها مانند حبوبات هم نفاخ هستند؛ یعنی موجب تولید گاز در معده می‌شوند.

سوال: تقریبا ۱۵ سال است مشکل نفخ و رفلاکس معده دارم یعنی هرموقع غذا می‌خورم اذیت می‌شوم؛ ۱۰ سال پیش آندوسکپی کردم زخم معده داشتم با مصرف قرص خوب شدم، ولی دوباره  مشکل پیدا کردم آندوسکپی کردم دکتر گفت: معده ات عصبی است حالا هرموقع عصبی می‌شوم خیلی معده ام نفخ می‌کند و احساس سوزش پیدا می‌کند.
جواب: معده عصبی بیشتر به سندروم روده تحریک پذیر مربوط است؛ تشخیص از طریق آندوسکوپی صورت می‌گیرد و برای حل این موضوع باید اسپاسم معده و روده را کاهش داد؛ اما همواره نباید انتظار داشت که نفخ رفلاکس معده به دلیل معده عصبی باشد.

سوال: آیا سرطان مری درمان دارد؛ شانس درمان کامل آن چقدر است؟
جواب: سرطان مری به شرایط و اندازه تومور بستگی دارد که در هر یک از روش‌های درمان و طول عمر متفاوتی وجود دارد؛ این نکته را باید در نظر گرفت که هر چه مراجعه به پزشک و تشخیص سرطان زودتر صورت گیرد، احتمال درمان موثر خواهد بود.

سوال: احساس می‌کنم که غذا به کندی از بالای مری رد می‌شود، حالت استفراغ هم ندارم و ۱۸ سال سن دارم، سوزش کمی هم احساس می‌کنم و گلوبیس هم دارم. آیا این نشانه سرطان مری است؟
جواب: سختی بلع یا داشتن فاکتور‌های خطر مثل نوشیدن مایعات داغ از نشانه‌های سرطان مری است؛ اگر واقعا سخت غذا می‌خورید باید آندوسکوپی انجام شود؛ هر سختی در غذا خوردن یا احساس سوزش نشانه سرطان مری نیست.

سوال: تقریباً یک سال است که درد معده دارم و دکتر گفته است رفلاکس معده هم دارم و قرص پنتو پرازول و فاموتیدین تجویز کرده است، ولی بازهم افاقه نکرده است.
جواب: وقتی دارو‌های تجویز شده در مورد شما جواب نداده است، باید بررسی کنیم که آیا میکروب هیلکوباکترپیلوری وجود دارد یا خیر؟. اگر سن شما هم بالاست باید آندوسکوپی هم انجام شود.

سوال:  من دختر ۷ ساله‌ای دارم که بعضی وقت‌ها صبح از خواب بیدار می‌شود زیر دلش درد می‌کند و رنگ و رویش سفید می‌شود همین که استفراغ می‌کند حالش خوب می‌شود.
جواب: اصلا نمی‌توان این‌گونه تشخیص داد. ممکن است این حالت تهوع و استفراغ به دلایل زیادی باشد که حتما باید پزشک با ویزیت بیمار تشخیص دهد.

سوال: حدود ۱۴ سال است که به ریفلاکس معده و زخم اثنی عشرمبتلا هستم تاکنون دوبار هم آندوسکوپی و کلونوسکوپی داده ام و بنا به تجویز پزشک متخصص به صورت دوره‌ای قرص پنتو پرازول مصرف می‌کنم. حال سوالات بنده این است.
۱- آیا بنده تا آخر عمر می‌بایست این قرص را مصرف کنم؟
۲- آیا این قرص برای زخم اثنی عشر نیز مناسب است یا باید قرص دیگری مصرف کنم؟
ضمنا ما سابقه کانسر خانوادگی داریم پدرم نیز به علت کانسر معده فوت نموده سن بنده ۵۰ سال می‌باشد اضافه وزن هم ندارم منتهی بصورت مزمن دوازدهه ام درد می‌کند.
جواب: در زخم اثنی عشر نیازی به آندوسکوپی نیست؛ بعد از مصرف چند ماهه دارو می‌توان از دارو‌های کاهنده کمتر استفاده کرد و به سمت دارو‌های ملایم‌تر مثل رانیتیدین روی آورد؛ اگر این کاهش و تغییر دارو‌ها جواب داد می‌توان به ایجاد شرایط بهتر امیدوار بود.
سابقه فامیلی هم می‌تواند در بروز مشکلات گوارشی نقش داشته باشد.

 سوال: چند سال است که مشکل معده دارم داروی محلی استفاده می‌کنم، اما چند ماهی است که بین دو کتفم درد می‌کند و بین سینه هم بعضی مواقع و گاهی هم سر معده تیر می‌کشد.
جواب: باید دید از چه دارو‌هایی استفاده می‌کنید؛ درد‌های کتف و شانه معمولا ناشی از سنگ صفراست؛ اما می‌تواند به دلیل زخم‌های گوارشی هم باشد. بهتر است برای تشخصی دقیق به پزشک مراجعه کنید.

سوال: آیا درد معده می‌تواند به زیرکتف از پشت سمت راست زده و  دردشدید داشته باشد یا ربطی ندارد،  چه کنم؟
جواب: درد‌های کتف و شانه معمولا ناشی از سنگ صفراست؛ اما می‌تواند به دلیل زخم‌های گوارشی هم باشد؛  برای تشخیص دقیق آندوسکوپی لازم است.

سوال:   مدت یک سال است گاستریت و رفلاکس دارم، دکتر بعد از اندوسکوپی می‌گوید دریچه بین مری و معده گشاد و باز است. می‌خواستم بدانم آیا این موضوع دائمی است یا با مصرف دارو و پرهیز دریچه بهبود میابد؟
جواب: مصرف برخی از مواد غذایی قسمت اسفنکتر‌های مری را گشادتر می‌کند و انقباض آن کمتر می‌شود؛ می‌توان با مراقبت‌های دارویی و پرهیز از خوابیدن پس از غذا و ترک سیگار علاتم این گشادی دریچه را کمتر کرد؛ در بعضی از موارد هم جراحی‌های مربوطه می‌تواند به حل این مشکل کمک کند.

سوال: به‌دلیل معده درد، در ناحیه قفسه سینه جنب قلب درد دارم به طوریکه خیلی مرا اذیت می‌کند، با افزایش استرس کاری هم تشدید می‌شود و قبلا هم وجود یک میکروب در معده بوده که آنتی بیوتیک مصرف کردم؛  چه کنم؟
جواب: از طریق آندوسکوپی باید بررسی کرد که آیا میکروب از بین رفته است یا خیر؟ درد‌های ناحیه قفسه سینه می‌تواند به دلیل بیماری‌های قلبی نیز باشد.

سوال: آیا سنگ کیسه صفرا هم می‌تواند باعث افزایش اسید معده شود؟
جواب: خیر، ارتباطی بین سنگ صفرا و اسید یا زخم معده وجود ندارد.

سوال: سریع معده‌ام خالی شده و ناچارم به دستشویی بروم، غذا هم باید زیاد بخورم تا سیر شوم اشتهایم به شدت زیاد شده است و زود ضعف می‌کنم، چاره کار کجاست؟
جواب:ممکن است به دلیل گاستریت یا التهاب معده باشد؛ البته در موارد نادری هم مربوط به زخم اثنی عشر است؛ بهتر است با مراجعه به متخصص و انجام آندوسکوپی به تشخیص بهتر رسید.

سوال: مادرم ٦٤ سال دارد که به مدت ٤ سال است همودیالیز می‌شود، حدود ٧ ماه پیش به علت دیده شدن خون در مدفوع با انجام آندوسکوپی متوجه گاستریت و اولسر شدیم که با بستری چند روزه بهبود حاصل شد و بعد از آن هر روز قرص پنتوپرازول ٤٠، صبح و شب قبل از غذا مصرف می‌شود، آیا همین روند درمانی را ادامه بدیم؟
جواب: اگر زخم معده داشتند، باید مجددا آندوسکوپی انجام شود تا ببینیم آیا زخم معده بهبود یافته است یا خیر.

سوال: حدود چهار سال است که به دلیل مصرف ژلوفن دچار زخم معده شده ام، متاسفانه این بیماری ادامه دار شده است و با خوردن کپسول امپرازول و رانیتیدین آرام می‌شود؛ چرا این زخم خوب نمی‌شود؟
جواب: باید علت زخم معده مشخص شود، ممکن است با تجویز دارو‌های ملایم تر درمان صورت گیرد.

انتهای پیام/

پاسخ کلینیک آنلاین به سوالات مخاطبان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۰ ۲۶ بهمن ۱۴۰۰
سلام من سه ماهه معده دار دارم با امپرازول هم خوب نشده چکار کنم
Iran (Islamic Republic of)
زهرا حسینی
۱۷:۲۴ ۱۱ دی ۱۴۰۰
سلام درد بالای نافم کلافم کرده چهل و پنج سال سن دارم دارو پنتو میخورم یک هفته خوبه مجدد اوج می‌کنه وقتی درد دارم درست شکمم کار نمی کنه تو را خدا راهنماییم کنین شهرستانم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۵ ۱۰ آذر ۱۴۰۰
سلام من ۳۱ سالم حدود یک ماه پیش رفتم دکتر درد معده داشتم برام اندوسکپی انجام داد گفت زخم اثنی عشر دارم حالا میترسم دوباره برم برام اندوسکپی بگیر برم دوباره برام مینوسه
Iran (Islamic Republic of)
رامین
۱۴:۰۸ ۰۱ آذر ۱۴۰۰
سلام من حدود یه سال پیش به زخم عثنی عشر مبتلا شدم که بعد دو سه ماه به علت پانکراتیت در بیمارستان بستری شدم که علتش مشخص نشد الان تو این یه سال که میگذره حتی با مصرف دارو همیشه در قسمت های مختلف معده درد غیر معمولی دارم لطفا راهنماییم کنین
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۰۷:۲۷ ۳۱ شهريور ۱۴۰۰
هرکس زخم معده یا روده داره صبح ظهر شب هر وعده چهارتا بادام هندی وبادام کوهی بو داده را مصرف کنه تو سه روز خوب میشه انشالله فقط غذای سنگین نخوره مایعات زیاد بخوره نزاره گشنگی بکشی همیشه وعده‌ای سبک بخوره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۰ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
ببخشید بعداز خوب شدن زخم معده هراز گاهی میتوان از قرص فاموتادین استفاده کرد درصورت درد
Iran (Islamic Republic of)
هلیا‌
۱۳:۲۴ ۱۳ اسفند ۱۳۹۹
ببخشید‌میشه‌بگید‌چه‌قرصی‌برا‌میکروب‌معده‌بهتره‌
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۷ ۲۷ بهمن ۱۳۹۹
سلام من ۱۵ سالمه
چندروزه سوزش خیلی کم سر دلم دارم
ولی نه تهوع استفراغ یا مدفوع خونی ندارم
دوماه پیش داخل خواب یک درد شدید در معدم بیدارم کرد و خیلی اذیتم کرد و خیلی درد زیاد بود
به نظر شما من مشکل خاصی داریم ؟زخم معده دارم؟
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۰:۵۲ ۰۳ بهمن ۱۳۹۹
زخم معده یا اثنا اشری که خوب نمیشه دلیلش عفونت صفاق (پریتونیت)باکتری و میکروب از بین بافت شکمی وارد دستگاه گوارش میشه در این صورت به تشخیص دکتر مربوطه
امیدوارم کمکی به جامعه ی بیماران گوارشی کرده باشم

ضمنان بگم که این دکترا نمی تونن کاری بکنن حتما به یه دکترطب سنتی مراجعه کنید.
Iran (Islamic Republic of)
Faeme
۱۶:۳۶ ۲۴ آذر ۱۳۹۹
مشکل زخم اثنی عشر دارم احساس قلب درد هم وقتی خم میشم میکنم گاهی وقتا ام همینجوری درد میگیره آیا بستگی ب زخم اثنی عشر داره؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۷ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
به بخشید من یه سوال داشتم تا حالا شده یک پیر مرده ۶۰ ساله عمل زخم معده کرده بوده لطفت راه نمای کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۷ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
به بخشید من یه سوال داشتم تا حالا شده یک پیر مرده ۶۰ ساله عمل زخم معده کرده بوده لطفت راه نمای کنید
Iran (Islamic Republic of)
لیلا
۲۲:۰۲ ۲۴ مهر ۱۳۹۹
با سلام
مادرم اندسکوپی داد و اچ پیلوری مثبت گزارش شده با تشخیص یه زخم بزرگ در معده،نمونه برداری هنوز جوابش نیومده،البته مادرم دیر به پزشک مراجعه نمود،وزنش کم شده ولی استفراغ خونی و مدفوع سیاه نداشته،خواستم ببینم خطر داره یا نه؟ممنون میشم راهنماییم کنین
Afghanistan
عباس
۲۰:۴۴ ۲۸ شهريور ۱۳۹۹
سلام بنده حدودا سه ماه قبل بعد از نتیجه آزمایش معلوم شدمعده ام H.Pylori داشت و بعد از مصرف تقریبا یک ما دارو دوباره آزمایش دادم این دفعه نتیجه اش منفی بود ولی از اون موقع به بعد تا هنوز مشکل سو هاضمه دارم و مدفوع ام خیلی بوی بدی میده و در ضمن خیلی چسبناک هم است چندین دفعه به پزشک مراجعه کردم ولی هر چی دارو مصرف می‌کنم هیچ تاثیری نداره. ممنون میشم اگه راهنماییم کنید.
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۰۹:۴۸ ۲۴ شهريور ۱۳۹۹
سلام من ناراحتی معده دارم موقع عادت ماهانه از درد میمیرم همش درد دل و درد کمر و بالا میارم دارو هم نمیتونم مصرف کنم من چکار کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۹ ۱۷ شهريور ۱۳۹۹
سلام پنجاه سالدارم دو سال پیش دچار میکروب معده شدم دو بار دا وهای مربوط ب میکروب معده رو مصرف کردم ولی دوباره عود کرد اندسکوپی دادم دکتر گفت التهاب معده داری که مزمن است اما با مصرف این داروها بلع من دچار مشکل شده و گاهی تنفسم دچار مشکل میشه در ضمن هفت کیلو وزن کم کردم ایا خوب میشم وزن من به حالت اولش بر میگرده. ممنون میشم به سوالم جواب بدین.
Iran (Islamic Republic of)
زهرا مسلمی
۲۱:۳۸ ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
سلام عزیزان من حدود دوماهه که معدم نفخ داره مثل سنگ صفت شده و درد فشار میاره به سمت چپم و دنده های چپم حالت تهوع و استفراق شدید هم دارم یک قاشق غذا هم نمیتونم بخورم ازمایش معده دادم عفونت معده مشخص شده اندوسکپی
هم میترسم بدم میشه برای درمان راهنماییم کنید ممنونم
Iran (Islamic Republic of)
آیسونابرنجی
۱۴:۴۷ ۱۵ مرداد ۱۳۹۹
دردقفسه سینه وپایین گردنم مثل یک گره ی درد میکنه
Iran (Islamic Republic of)
آیسونابرنجی
۱۴:۴۷ ۱۵ مرداد ۱۳۹۹
دردقفسه سینه وپایین گردنم مثل یک گره ی درد میکنه
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۱۲:۳۱ ۱۰ مرداد ۱۳۹۹
سلام یه ماهه حالت تهوع وبی اشتها وباد معده داشتم دکتر با آزمایش خون گفتن که میکروب معده دارم داروی میترونیدازول وآموکسی سیلین وکیلیدینیوم سی وپنتوپرازول رو به مدت 14روز مصرف کردم الان علایم نسبت به قبل بهتره ولی بازم گاهی اوقات اینجورم حالا میخام بدونم باید تا کی ادامه بدم این داروهارو ؟؟؟
Germany
حمیدی
۲۳:۵۱ ۰۸ مرداد ۱۳۹۹
من یه هفته ایه مدفوعم سیاه رنگه و استرس این چند وقت خیلی داشتم از قبل هم حدود یه سالی میشه بعد از غذا خوردن نیم ساعت بعد احساس میکنم معدم خالیه و اذیتم میکنه
خطرناکه؟؟؟
به خاطر کرونا از مراجعه به پزشک میترسم لطفن بگید اگر خیلی ضروریه برم در ضمن ۱۶ سال دارم
Iran (Islamic Republic of)
معصومه حسنوند
۰۷:۵۴ ۰۶ مرداد ۱۳۹۹
فاصله بین قرص کلاریسین پنتوپرازول با اموکسی سلین چندساعت باشه ک تداخل دارویی پیش نیاد؟
Iran (Islamic Republic of)
احسان
۲۳:۴۲ ۰۵ مرداد ۱۳۹۹
خسته نباشید،تقریبا دو هفته است که ناحیه معده و سمت قفسه سینه ام درد احساس میکنم بطوری که بعضی وقتا احساس تنگی نفس میکنم،و چند سالی هست که نفسم بوی بدی میدهد و دندان پزشکی رفتم و گفتند مشکل از دهان و دندانت نیست،و کلا همیشه معده م ضعف میزنه ولی اشتها ندارم که چیزی بخورم.لطفا و خواهشا راهنماییم کنید
Germany
زهرا
۰۳:۳۰ ۰۱ مرداد ۱۳۹۹
مادرم بیست سال زخم معده داره خونریزی هم داره چندیدن بار اندوسکپی گرفتن شما لطف کنید سریعترین مسکن را معرفی کنید
Iran (Islamic Republic of)
محیا
۰۱:۲۷ ۲۶ تير ۱۳۹۹
سلام؛ خواهرم ۲۹ سالشه از نه ماهه پیش حدود ۲۰ کیلو وزن کم کرده اندوسکوپی داد دکتر گفته میکروب معده و زخم معده داره یک ماهه غذا نمیخوره به زور روزی دو قاشق غذا می خوره اونم بالا میاره دو ماهه دستشو میگیریم تا راه بره حال نداره حرف بزنه یک ماهه دارو مصرف میکنه ولی از لحاظ بی حالی و اشتها اصلا تغییر نکرده ایا طبیعیه برای این بیماری تو رو خدا راهنمایی کنید.
Iran (Islamic Republic of)
صنعان میهمی
۰۴:۳۷ ۲۰ تير ۱۳۹۹
سلام من بعد اندوسکپی روزاول مشکلی نداشتم ولی روز دوم بع بعدش تا الان سردرد شدیدی بهم دست داده چکار کنم که خب بشم
Iran (Islamic Republic of)
زهره قنبری
۰۷:۴۵ ۱۸ خرداد ۱۳۹۹
زنی ۶۴ساله هستم چند ساله ورم معده وزخم آنی عشر دارم ویبوست لطفا راهنمایی کنید مرا خیلی دارو خورد م
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۸:۵۹ ۱۶ خرداد ۱۳۹۹
چند وقتی که بازوهام ،قفسه سینه وشکمم و گلوم درد میگیره دکتر رفتم قرس دادولی شربت معده خیلی خوب اثر میکنه تاکی باید بخرم
Iran (Islamic Republic of)
امیر حسین ترکاشوند
۱۶:۲۳ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
مادرم یک زخم روی دست خود دارد که مثل تپه روی دستش سبز شوده اما ما هم دلیل این زخم را نمی دانیم اگر شما لطف کنید دلیل به وجود آمده زخم و داروی آن را به من بگویید


از شما ممنون میشم
Iran (Islamic Republic of)
...
۲۰:۳۲ ۰۳ خرداد ۱۳۹۹
قبلا زخم اثنا اعشری داشتم و با مصرف دارو خوب شدم و بعضی وقتا دوبلره حالت تهوع دارم و با امپرازل خوب میشدم ولی الان حالت تهوع دارم با امپرازل هم خوب نشدم بنظر شما چرا ؟؟؟؟
Turkey
ولی الله رحمتی
۱۷:۲۲ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام مجدد
لطفا من چند ماه میشد که معده ام درد داشت و چند روز قبل اچ پیلوری معاینه کردم اچ پیلوری مثبت بود بعد کیت اچ پیلوری که شامل کلاریترومایسین لانسوپرازول و اموکس سیلین روز دو مرتبه برای دو هفته از طرف دکتر برایم توصیه شد.
تا روز دهم خوب شده بودم اما در روز دوازدهم دوباره درد معده پیدا شد باوجود که دو روز دیگر دارو میخورم که باید چهارده روز پوره شود لطفا چی علت است. ممنون شما
United States of America
نینا
۲۱:۳۷ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
برای درد پایین قفسه سینم رفتم اندرسکوپی دکتر گفت زخم اقنی عشر دارم و ورم شدید معده حالا بعد از سه هفته از خوردن داروهام گاهی در روز احساس میکنم چیزی تو گلوم گیر کرده ایا بخاطر ورم معده هستش درمانش چیه خیلی حس بدیه
Iran (Islamic Republic of)
mari
۱۳:۵۱ ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام من اندوسكوبي كردم و التهاب خفيف معده دارم دكتر به من داروي ارسورفور كه براي بيماري صفرا هست هم داده كه من سونو گرافي كردم و مشكل صفرا ندارم ايا اين دارو سورفور را مصرف كنم صبح و شب هم پنتاپرازول ٤٠داده
Iran (Islamic Republic of)
حامد طالبی
۲۳:۰۰ ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام یه سال پیش خون ریزی معده کرده بودم‌ تو بیمارستان بستری شدم الان باز خون ریزی کرده اگه بیمارستان نرم قرص هایی ک دکتر داده بخورم خود ب خود خوب میشه یا ن
Iran (Islamic Republic of)
مهناز
۱۵:۴۲ ۱۳ فروردين ۱۳۹۹
سلام ..دو ماهی میشه ورم معده و میکروب معده دارم .قرص های مربوط به درمان رو مصرف کردم اما سوزش معده و قفسه ی سینه هم اضاف شد..میل به غذا هم اصلا ندارم..هفت کیلو کاهش وزن داشتم..احتمال داره زخم اثنی عشر گرفته باشم.دائما ضعف دارم و گرسنم میشه اما میل به غذا ندارم..آیا با مصرف رانیتیدین میشا سوزش معدمو کم کنم؟
Iran (Islamic Republic of)
ساجد محمدی
۱۶:۵۴ ۱۱ فروردين ۱۳۹۹
سلام وقتتون به خیر....یه سؤالی داشتم پدرم مبتلا به زخم معده والتهاب معده و نیز عفونا شدید معده بود....پاتولوژی داد جواب گفتش بدخیم نیست....داروهایی جهت درمان زخم معده استفاده میکند من جمله پنتو پرازول۴۰....برای درمان عفونت شدید معده اش آموکسی سیلین ۵۰۰ و میترونیدازول ۲۵۰ استفاده میکند که حدود یه هفته است که دیگر مصرف نمیکند(تقریبا بیست و چند روز مصرف کرد) و حالا نفخ شکم دارد بدون درد....آیا امکان ریشه کن شدن هلیکو باکتری با این دوره درمان بوده_؟؟ یاشده؟؟ ....ونیز نفخ شکمش علتش چیست؟؟؟ .....لطفا پاسخ دهید.....با تشکر.....جزاکم عند الله
United States of America
ناشناس
۱۹:۵۴ ۱۸ اسفند ۱۳۹۸
سلام لطفا راهنمایی بفرمایید
من عفونت معده دارم والان با تشخیص متخصص دارو مصرف میکنم تنها چیزی که خیلی ازارم میده حالت تهوع است این تا کی ادامه دارد
Germany
راحله
۱۸:۳۰ ۱۶ اسفند ۱۳۹۸
ببخشیدمن خالم ب دلیل استفاده بیش ازاندازه ازچک خوشکن معدشون ب هم ریخته وحالت تهوع واستفراغ وسرگیجه های شدیددارندبایدچیکارکنند؟!
Iran (Islamic Republic of)
نرکس
۱۹:۲۱ ۲۲ بهمن ۱۳۹۸
سالم مادرم ۵۲:. سالشه سه چهار ماه است که اول با حالت تهو شروشد به مودته ده روز استفراغ میکرد رفت دکتر دکتر گفت زخمه معده دارد و خیلی هم وزن کم کرده اسلأن اشتها به غذا ندارد کمی هم سر معدش می سوخت ولی الان نمی‌سوزد میشه زود تر جواب بدین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۴ ۱۹ بهمن ۱۳۹۸
من زخم معده دارم هیچ غذای نمیتونم بخورم حالت اسفراغ بهم دست میده دکتر برام انتی بیتک با کاهنده ی اسید نوشته ولی رو اثری ندارن چقدر طول میکشه درمان شوم
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۰۸:۴۳ ۱۸ دی ۱۳۹۸
سلام من چندساله از ناحیه کتف گرفتار دردم سونا دادم سنگ نبود کیدمن چرب است ۱ آندوسکوپ شدم زخم معده و عفونت معده دارم حالا برخوردن دارو بعد از یک هفته هنوز خوب دردم خوب نشده است چرا
Iran (Islamic Republic of)
پری
۱۴:۳۱ ۱۱ دی ۱۳۹۸
سلام چن سوال داشتم اول اینکه من یه مدت پیش معده ام خیلی درد داشت رفتم دکتر ازمایش دادم گفتن یکم خون تو مدفوع هست ولی رنگ مدفوع قهوه ایی بود این یعنی چی؟ دوم‌اینکه گفت عفونت شدید دارم قرص خوردم خوب شدم ررد ندادم ولی رفتم پیش متخصص برام اندوسکپی نوشت مشکلم چیه؟
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۳:۵۷ ۰۲ دی ۱۳۹۸
سلام من زخم معده دارم می خوام بدانم وقتی کار میکنم وزور میزنم برای زخم معده ام ضرر دارد؟؟؟
ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۳ ۲۵ آذر ۱۳۹۸
مادرم حدودپنج ساله که معدش زخمه وموقعی که هواسردمیشودمعدش خون ریزی میکندچندین باران اسکوبی داده دکترمیگه سرمعدش مادرزایی شوله براهمینه باید مادرم چه کارکنه که ازاین مشکل رهابشه
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۱:۲۵ ۲۱ شهريور ۱۳۹۸
سلام
بنده میکروب معده داشتم چندتا قرص نوشته خوردم خدارو شکر بهتر شدم ولی خوب خوب نشدم باز هم از همون قرصا یی که خوردم استفاده کنم مثل امپرازول وبیسموت....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۶ ۱۷ شهريور ۱۳۹۸
سلام من چند سالی درد معده دارم آندسکوپی جدید که انجام دادم میکروب معده را تشخیص دادن دکتر برای دو هفته دارو دادن بعد از مصرف چگونه باید متوجه شوم کا درمان صورت گرفته است ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۱ ۰۴ شهريور ۱۳۹۸
من تحت درمانم اسید معدم بالا است و گاهی اوقات قفسه سینم به خصوص سمت چپم تیر میکشد دکتر خودم گفته به دلیل اینه ک اسید معده با قلب برخورد میکند
آیا طبیعیه??راه درمانش به غیر از دارو چیه
Iran (Islamic Republic of)
Saeed
۱۹:۳۲ ۲۲ تير ۱۳۹۸
دکتر جان زخم معده ای که بر اثر خوردن چند قرص ناپروکسن به وجود اوومده باشه قابله درمانه؟روزا اول خون میومد تو گلوم ولی الان قطع شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۴ ۰۸ تير ۱۳۹۸
من پارسال زخم اثناعشرداشتم خونریزی کردامسال دوباره خون ریزی کردجراحیش کردن ولی هنوز داروی اس امپرازول مصرف میکنم واسه اسید معدم تاکی بایددارومصرف کنم
Iran (Islamic Republic of)
سینا
۱۰:۵۰ ۱۷ خرداد ۱۳۹۸
چند روز معده درد دارم حالم خوش نیس و خوب نمیشه سه بارم دکتر رفتم خوردن قرص ها به مرور کمکی میکنه ایا؟
Iran (Islamic Republic of)
ضیا
۱۶:۰۸ ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
مدت یک هفته هر شش ساعت یک کپسول آموکسی‌سیلین استفاده کردم، حالا دچار زخم معده شدم لطف بگید چقدر طول می‌کشد تا دوباره خوب بشم؟
Afghanistan
ناشناس
۱۰:۱۸ ۲۷ فروردين ۱۳۹۸
چرا زخم معده زود جور نمی شود؟
Iran (Islamic Republic of)
شقایق
۰۱:۵۲ ۰۸ مهر ۱۳۹۷
سلام من زخم معده دارم اندسکوپی شدم خداروشکر خوبم ولی زیر شکمم دردمیکنه چیکارکنم
Germany
محمد
۰۰:۲۸ ۲۸ مرداد ۱۳۹۷
سلام
من ۴۳ سال دارم عمل اب مروارید انجام دادم دید دور و نزدیکم مشکل دارد به پزشکم مراجعه کردم ایشون میگه دید دور رو صفر کرده با لنز ولی چون استیگماتم باید برای هر دودید عینک بزنم ایا نمیشد بخاطر استیگمات دید نزدیک صفر شود و فقط عینک دور با استیگمات بزنم ودید نزدیک عینک نزنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۶ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷
من وقتی غذا میخورم دچار مهده درد حالت تهوع و گلو درد میشم چکار باید کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۶ ۲۱ دی ۱۳۹۶
مدت زیادی است درد معده دارم بارها آندوسکوپی کردم و گفتند مشکلی نیست ولی شدیدا معده ام میسوزه
Bulgaria
ناشناس
۰۹:۳۳ ۲۶ مهر ۱۳۹۷
سلام درد معده وحشتناک بده من امپرازول میخوردم دیگه خسته شدم یکی دوستام کپسول بره موم معرفی کرد استفاده کردم راضیم درد معدم بهتر شده
Iran (Islamic Republic of)
یاسین
۱۹:۲۹ ۲۰ دی ۱۳۹۶
سلام.
من چند سالی میشه هر شب از درد معده از خواب پا میشم و مدام درد دارم نمیتونم یه لحظه معدم خالی باشه حالت تهوع بهم دست میده و اصلا اشتها هم ندارم 22سالمه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۰ ۲۰ دی ۱۳۹۸
تو زخم معده داری برادرم