معاون وظیفه عمومی استان اصفهان خبر داد:

ارائه تسهیلات اعزام زودتر از موعد برای مشمولان داوطلب

معاون وظیفه عمومی استان اصفهان از ارائه تسهیلات برای مشمولانی که داوطلب اعزام زودتر از موعد به خدمت نظام وظیفه هستند خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مهرداد پناهپوریان اظهار داشت: معاونت وظیفه عمومی تسهیلاتی را برای مشمولانی که داوطلب اعزام زودتر از موعد به خدمت نظام وظیفه هستند ایجاد کرده است.

وی افزود: این مشمولان می‌توانند به همین منظور 40 روز مانده به موعد قانونی اعزام به یکی از دفاتر پلیس+10 مراجعه و نسبت به ثبت درخواست خود اعلام کنند که یک هفته بعد از ثبت نام، پاسخ درخواست به آنان اعلام می‌شود.

معاون وظیفه عمومی استان اصفهان عنوان داشت: اگر مشمول عادی دارای مدرک فوق دیپلم و دیپلم باشد که 19 هر ماه اعزام می‌شود درخواست تمدید یا تعجیل برای اعزام به خدمت کند زمان اعزام وی به مدت یک ماه تمدید یا تعجیل خواهد شد.

پناهپوریان ابراز داشت: همچنین مشمولان لیسانس و بالاتر هم که اول ماه‌های زوج اعزام می‌شوند چنانچه درخواست تمدید یا تعجیل برای اعزام کنند درخواست آن‌ها به مدت دو ماه تمدید یا تعجیل می‌شود و می‌توانند دو ماه زودتر یا دیرتر به خدمت اعزام شوند.

وی در خصوص وضعیت مشمولانی که از دانشگاه فارغ‌التحصیل اخراج شده یا انصراف می‌دهند نیز توضیح داد: این افراد از زمان فارغ‌التحصیلی، اخراج یا انصراف یک سال مهلت دارند که برای اعزام به خدمت مقدس نظام وظیفه خود را معرفی کنند و مراحل ثبت نام در پلیس+10 را انجام دهند در صورتی که پس از مهلت قانونی اقدامی صورت ندهند مشمول غایب محسوب شده و از سه ماه تا شش ماه اضافه خدمت برای آنان در نظر گرفته می‌شود.

معاون وظیفه عمومی استان اصفهان از عدم تغییر مبلغ جریمه مشمولان 8 سال غایب به بالا خبر داد و گفت: کسانی که بیش از 8 سال غیبت دارند بر اساس مبالغی که پیش از این اعلام شده تا آخر سال مهلت دارند که به پلیس+10 مراجعه و ثبت نام کنند.

پناهپوریان در پایان بیان داشت: با توجه به اینکه نمایندگان مجلس در حال تصمیم‌گیری برای تعیین نرخ جریمه مشمولان 8 سال غایب به بالا در سال آینده هستند از سال آینده نرخ جرائم بر اساس تصمیم‌گیری جدید مجلس شورای اسلامی و ابلاغ ستاد کل اجرایی خواهد شد.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار