معاون هماهنگ کننده سپاه سلمان ؛

ایده پردازی و مطالبه گری مهمترین رسالت خبرنگاران

معاون هماهنگ کننده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: خبرنگاران و اصحاب رسانه با ارائه ایده و مطالبه گری صحیح خواسته‌های بحق مردم می‌توانند راه گشای بسیاری از مشکلات جامعه باشند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، سرهنگ عوضعلی فقیری معاون هماهنگ کننده سپاه سلمان استان در نشست مجمع استانی شورای قشر رسانه سیستان و بلوچستان اظهار داشت: از آنجایی که ۷۰ درصد حل مشکلات جامعه ناشی از سوء مدیریت است اصحاب رسانه می‌توانند با قلم هنرمندانه خود مردم را در تحقق خواسته‌های بحق شان یاری کنند.

ملاشاهی معاون خبر صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان نیز در این نشست با اشاره به اینکه حاشیه نشینی یکی از معضلات اصلی این استان است گفت: با توجه به خشکسالی‌های حدود ۲۰ ساله در استان و پیامد‌های آن از جمله شکل گیری حاشیه نشینی، اصحاب رسانه می‌توانند با پیگیری مطالبات مردمی و ارائه راهکار به رفع مشکلات کمک کنند.

احمد ملاشاهی تاکید کرد: رسانه‌ها می‌توانند با رویکرد کارشناسی در تبیین، طرح و حل مشکلات اجتماعی تاثیر گذار باشند و در مهندسی افکار عمومی نیز نقش بسزایی ایفا کنند.

وی خشکسالی، کم آبی و حاشیه نشینی را از جمله معضلات اصلی سیستان و بلوچستان ذکر کرد و گفت: خبرنگاران می‌توانند یک گام جلوتر از دیگران برای رفع مشکلات تاثیر گذار باشند.

رضا لطیفی یکی از کارشناسان حوزه رسانه سپاه سلمان سیستان و بلوچستان نیز در این نشست وظیفه رسانه‌ها را روشن گری ذکر کرد و گفت: از آنجایی که بر اساس تجربه با قوی‌تر شدن انقلاب، دشمن نیز قوی‌تر می‌شود رسالت خبرنگاران برای روشن گری افکار عمومی سنگین‌تر شده است.

سرهنگ پاسدار یوسف علی بیگی رئیس سازمان بسیج رسانه سیستان و بلوچستان نیز در این نشست بر فعالیت در شبکه‌های اجتماعی، تولید محتوا و خبر‌های کیفی در زمینه رفع مشکلات اجتماعی نظیر حاشیه نشینی تاکید کرد.

حاشیه نشینی به عنوان چالش جدی برخی از شهر‌های سیستان و بلوچستان به ویژه زاهدان، زابل، ایرانشهر و چابهار را درگیر کرده به گونه‌ای که سرمنشا معضلات و مشکلات فراوانی شده و چهره نامناسبی به شهر‌ها داده است.

انتهای پیام/ع

۷۰ درصد حل مشکلات جامعه ناشی از سوء مدیریت است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار