رئیس دیوان محاسبات کشوردر چابهار عنوان کرد؛

سواحل مکران آینده روشنی برای توسعه و پیشرفت دارد

رئیس دیوان محاسبات کشور گفت:سواحل مکران آینده روشنی برای توسعه و پیشرفت دارد و نیاز است مسئولان به این مساله توجه بیشتری داشته باشند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، عادل آذررئیس دیوان محاسبات کشور در سفر به چابهار افزود:  دیوان محاسبات کشور همه توان خود را برای کمک به توسعه سواحل مکران بکار خواهد گرفت.

آذر در ادامه با اشاره به احداث پتروشیمی چابهار و اشتغالزایی در این منطقه اظهار کرد: پتروشیمی مکران می‌تواند بازاری برای رونق بخشیدن به چابهار و بنادر شهید بهشتی و باهنر باشد و این بنادر را به مقصدی برای صادرات تبدیل کند.

رئیس دیوان محاسبات در ادامه تصریح کرد: سواحل چابهار می‌تواند قطب توسعه کشور باشد لذا آغاز ایجاد صنایع بزرگی نظیر پتروشیمی مکران می‌تواند زایش‌ها و رویش‌هایی به دنبال داشته باشد هم در مورد صنایع پایین‌دستی و هم دیگر صنعت‌هایی که نیاز به آب دارد.

وی گفت: آبادسازی سواحل مکران از تاکیدات رهبر معظم انقلاب است و باید همه مسئولان برای اجرای به موقع طرح‌های زیرساختی این منطقه تلاش کنند.

آذر تاکید کرد: اجرای طرح‌های بزرگی نظیر پتروشیمی در منطقه محروم سیستان و بلوچستان اشتغالزاست و موجب توسعه و رونق این منطقه می‌شود.

وی گفت: چابهار با توجه به موقعیت مناسب تجاری، اقتصادی و ترانزیتی به عمران و آبادانی سیستان و بلوچستان و کشور کمک شایانی می‌کند.

وی پیشرفت طرح‌هایی نظیر پتروشیمی و افتتاح مرحله نخست بندر شهید بهشتی چابهار را خوب ارزیابی و تصریح کرد: در تمام نقاط ایران کار و تلاش زیادی برای کاهش محرومیت در حال انجام است.

رئیس دیوان محاسبات از نبود هماهنگی میان مسئولان مختلف برای توسعه سواحل مکران انتقاد کرد و گفت: از هیچ کوششی برای آبادانی و اجرای به موقع طرح‌ها دریغ نخواهیم کرد و هرجا نیاز به کمک باشد ورود پیدا می‌کنیم.

آذر تصریح کرد: دیوان محاسبات کشور همه توان خود را برای کمک به توسعه سواحل مکران بکار خواهد گرفت.

انتهای پیام/ع

آبادسازی سواحل مکران از تاکیدات رهبر معظم انقلاب است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار