اجرای طرح های مختلف با برای رفاه عشایر

اجرای دو طرح عمرانی برای رفاه در مناطق عشایری شهرستانهای بویراحمد و باشت آغاز شد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛مدیرکل امور عشایری استان گفت:این طرح‌ها  شامل طرح مرمت، تعریض و بازگشایی جاده عشایری هزیم به میانه در شهرستان باشت و شبکه انتقال آب شرب سرگچینه شهرستان بویراحمد با اعتبار هفت میلیارد ریال است.


علی پور بابیان اینکه بیش از ۵۲ طرح عمرانی با پیشرفت کاری حدود ۴۵ درصد در مناطق مختلف عشایری استان در زمینه‌های تامین و پمپاژ آب شرب، حفر و تجهیز چاه عمیق، ساخت و بازگشایی جاده‌های عشایری و زیرساخت‌های اسکان عشایر در حال اجرا است،افزود:تامین انتقال آب آشامیدنی مناطق توگبری چرام ، آب گندی گچساران ، گندم کش چیتاب ، مورد زرد زیلایی بویراحمد و ساخت ابنیه فنی جاده‌های عشایری گچساران و چاسخار چرام از جمله این طرح‌ها است.


وی ادامه داد:برای اجرای این طرح‌ها بیش از ۶۰ میلیارد ریال از محل منابع ملی، استانی، ماده ۱۸۰ ، ۱۰ و ۱۲ مدیریت بحران استان هزینه شده است.


مدیرکل امور عشایر کهگیلویه وبویراحمد از اتخاذ تدابیر لازم این اداره برای کاهش و جبران خسارات به عشایر با توجه به خشکسالی‌های امسال خبر داد و افزود: به همین منظور بیش از ۳ هزار و ۸۰۰ تن انواع علوفه شامل جو با قیمت هزار تومان و کنسانتره با قیمت هزار و ۱۰۰ تومان بین عشایر استان توزیع شد و بیش از ۳۲ دستگاه تانکر آبرسانی با همکاری بخش خصوصی به صورت شبانه روز کار آبرسانی به مناطق عشایری استان را انجام می‌دهند.


علی پور همچنین از پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به منظور حمایت از تولیدات عشایرخبر داد و گفت: تسهیلاتی به مبلغ ۸۰ تا ۱۰۰ میلیون ریال با نرخ سود ۴ درصد و با بازپرداخت ۵ ساله به عشایر استان پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/د

اجرای دو طرح عمرانی در مناطق عشایری بویراحمد و باشت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.