مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان مطرح کرد؛

فرسودگی 56 درصد مدارس استان سمنان

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان گفت : 56 درصد از مدارس استان سمنان تخریبی و فاقد استحکام است .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ محمدرضا جهان مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان گفت : 56 درصد از مدارس  استان سمنان  تخریبی و فاقد استحکام بوده که برای مقاوم سازی آن نیاز به کمک خیرین و 2 برابر شدن اعتبارات بخش بازسازی و مقاوم سازی است.

جهان افزود : سالانه 120 میلیارد ریال اعتبار استانی و ملی برای مقاوم سازی مدارس تخریبی و بازسازی آن ها برای استان مصوب می شود که دست کم باید این بودجه 2 برابر افزایش یابد.

وی اظهار داشت : در استان سمنان ٧٢٦ مدرسه با چهار هزار و ١٠٥ کلاس وجود دارد که ٢٨٨ مدرسه پسرانه، ٢٨٥ مدرسه دخترانه و ١٥٣ مدرسه مختلط است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با تاکید بر لزوم کمک خیرین برای نوسازی و ساخت مدارس برای رفع مشکلات فرارو، تصریح کرد: اعتبارات دولتی پاسخگوی رفع مشکلات مدارس نیست.

جهان بیان داشت : با استفاده از مشوق ها و خیرها می توان از ظرفیت قانونی استفاده بیشتری کرد زیرا اگر خیرها ٥٠ درصد هزینه را تامین کنند، دولت موظف می شود تا ٥٠ درصد دیگر اعتبار مقاوم سازی و افزایش استحکام را پرداخت کند.

وی با اشاره به کیفیت بخشی سامانه گرمایشی مدارس این استان توسط اداره کل نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس استان اظهار داشت : در مجموع سه هزار و ٤٧ کلاس درس غیر استاندارد در استان سمنان وجود داشت که با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید ٢هزار و ٢٠٢ کلاس استانداردسازی گرمایشی شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان تعداد کلاس های باقیمانده برای استاندارد سازی گرمایشی را 844 کلاس اعلام و افزود : تا پایان سال ٩٦ تمام کلاس ها به سامانه گرمایشی استاندارد مجهز می شوند.

جهان با بیان این که در هیچ مدرسه استان بخاری نفتی وجود ندارد، بیان داشت : سامانه گرمایشی استاندارد هیچ آسیبی را به دنبال ندارد و خطرات و آسیب های مانند آتش سوزی که با راه اندازی بخاری نفتی به وجود می آمد، در این سامانه گرمایشی وجود ندارد.
بیش از 110 هزار دانش آموز سمنانی در هزار واحد آموزشی تحصیل می کنند.

انتهای پیام / ذ

تا پایان سال ٩٦ تمام کلاس های مدارس استان سمنان به سامانه گرمایشی مجهز می شوند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.