استاندار همدان:

6 هزار ميليارد ريال تسهيلات جهت رونق توليد استان همدان

استاندار همدان گفت: اشتغالزايي و رونق توليد در دستور کار و اولويت اصلي دولت است و براي تحقق اين امر بايد جذب سرمايه گذاران در جهت ايجاد اشتغال مورد توجه قرار گيرد.

6 هزار ميليارد ريال تسهيلات جهت رونق توليد  استان همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ محمد ناصر نيکبخت با بيان اينکه ايجاد گره و مشکل در کار توليد هنر نيست تاکيد کرد: بايد با ايجاد اشتغال نان را بر سر سفره مردم برد تا از خطراتی که جوانان را تهديد می کند جلوگيری کرد

وي اضافه کرد: ظرفيت روستاها به عنوان پايه اقتصاد بايد مورد توجه قرار گيرد و توسعه اشتغال خرد و روستايی اولويت مهم استان است.

وی بيان کرد: در جهت توسعه اشتغال خرد و روستايی موانع موجود و مزيت ها شناسايی شده و بايد در حوزه اشتغال خرد و روستايی و جذب اعتبارات و تسهيلات اين بخش شکوفايی توليد را در استان ها ايجاد کنيم.

استاندار همدان با بيان اينکه نهاوند از مهمترين قطب های توليد آبزيان است گفت: از مديران بانکها انتظار مي رود نسبت به جذب اعتبارات توسط توليد کنندگان بيشتر تلاش و همکاری کنند و از ايجاد مانع خودداري کنند.

وي با بيان اينکه تسهيلات رونق توليد در استان همدان 6 هزار ميليارد ريال است افزود: از اين مبلغ تاکنون سه هزار و 470 ميليارد ريال پرداخت شده و بانکها بايد نسبت به پرداخت آن همکاری داشته باشند.

وی بيان کرد: سهم بانک سينا در اين بخش 400 ميليارد ريال بوده که تاکنون 80 ميليارد ريال آن عقد قرارداد شده بود که در ستاد تسهيل اين هفته مشکلات تعدادی از واحد ها بررسی شد و تا 10 روز آينده اين بانک متعهد به پرداخت 300 ميليارد ريال به متقاضيان اين بخش شده است.

استاندار همدان  با بیان اینکه بيش از يک هزار و 70 روستا در استان همدان وجود دارد،گفت: 400 ميليارد ريال تسهيلات امسال برای ايجاد و راه اندازی اشتغال در روستاهای اين استان در نظر گرفته شده است.

نيکبخت با تاکيد بر پرداخت سريع تسهيلات اشتغال به روستاييان افزود: با ايجاد تسهيلات اشتغالزايی به روستاييان و کمک به آنها بايد کاری کرد تا روستايی در روستا بماند و به فکر مهاجرت نباشد.

انتهای پیام/د.ا

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.