نماینده ولی فقیه در استان سمنان:

پاسخگویی به مردم وظیفه اصلی مسئولان است

نماینده ولی فقیه در استان سمنان گفت : پاسخگویی به مردم وظیفه اصلی مسئولان است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، آیت الله سید محمد شاهچراغی نماینده ولی فقیه در استان سمنان در نشست ائمه جمعه دائم و موقت استان سمنان با تاکید بر لزوم حضور مستمر و موثر مسئولان در نشست ها و جلسه های ائمه جمعه گفت : آشنایی مدیران برنامه ریز استانی و شهرستانی با دغدغه های ائمه جمعه، راهگشای رسیدگی به مشکلات مردم است.

وی اصل پاسخگویی را یکی از وظایف جدی مسئولان در شرایط فعلی جامعه برشمرد و تصریح کرد : اگر درخواست یا مشکلی به دلیل مسائل قانونی یا بودجه و اعتبار قابل انجام نیست و یا به زمان نیاز دارد، همین توضیحات هم باید برای اطلاع مردم از زبان خود مسئول بیان شود.

 نماینده ولی فقیه در استان سمنان با قدردانی از اولین حضور استاندار جدید سمنان در جمع ائمه جمعه استان ابراز امیدواری کرد: این هم اندیشی ها در سطح استانی و شهرستانی به شکل مستمر تداوم یابد.

سید شهاب الدین چاوشی استاندار سمنان نیز در این نشست، با تاکید بر شان خدمتگزاری به مردم بعنوان رکن اصلی قبول مسئولیت در نظام جمهوری اسلامی گفت : دغدغه های علما و روحانیون و ائمه جمعه به دلیل حضور بیشتر در بین قشرهای مختلف مردم ، جنبه دلسوزانه دارد و مسئولان باید برای رسیدگی به آن اهتمام بیشتری داشته باشند.

وی با اشاره به بررسی راهکارهای متناسب هر اقلیم در خصوص رفع مشکل کم آبی افزود : از هر برنامه ریزی و اقدامی در خصوص تامین آب استان که در برنامه های دولت در حال پیگیرست پشتیبانی و پیگیری می کنم.

وی افزود : اقدامات درون استانی نظیر جلوگیری از هدر رفت شبکه فرسوده آب رسانی، برداشت های غیر مجاز احتمالی و ترویج فرهنگ مصرف بهینه نیز باید با قوت تمام و حمایت و فرهنگ سازی ائمه جمعه ادامه یابد.

چاوشی با بیان اینکه کمک به ایجاد اشتغال ، مجاهدت در راه بهبود وضعیت اقتصادی جامعه محسوب می شود گفت : حمایت از سرمایه گذاری هدفمند و اشتغالزا زمینه کاهش آثار سوء بیکاری در جامعه را فراهم می کند.

احمد همتی نماینده مردم شهرستان های سمنان، مهدیشهر و سرخه و سید حسن حسینی شاهرودی نماینده مردم شهرستان های شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست در سخنانی با توضیح برخی مباحث در حال پیگیری در کمیسیون های تخصصی مجلس، لزوم نظارت بر امور اداری و اجرایی، توزیع متوازن منابع و اعتبارات، توجه به اصل حفظ و حمایت از نظام در برخی اظهارنظرها، انجام اقدام عملی برای بهبود معیشت مردم و فضای کسب و کار را مورد تاکید قرار دادند.

جمعی از ائمه جمعه شهرهای مختلف استان هم از سخنرانان دیگر این نشست بودند که ضمن بازگویی برخی مشکلات مختص شهرهای محل خدمت، مسائلی نظیر مهار گرانی، ، همفکری و روابط بیشتر مسئولان شهرستانی با ائمه جمعه و روحانیون، اشتغال جوانان، توجه بیشتر مدیران غیربومی به مسائل درون شهرستانی را خواستار شدند.

انتهای پیام / ه

 

نشست ائمه جمعه دائم و موقت استان سمنان برگزار شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار