پیش بینی هفته ای ناپایدار و سرد در سطح استان اردبیل

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل از پیش بینی هفته ای ناپایدار و سرد در سطح استان اردبیل خبر داد.

علی دولتی مهر، مدیر کل هواشناسی استان اردبیل در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، افزود: بر اساس نقشه های هواشناسی، تا روز یکشنبه هفته آینده وزش باد پدیده غالب در سطح استان اردبیل خواهد بود.

وی افزود: سرعت وزش باد در برخی مناطق به ویژه در مناطق مرکزی گاهی تند تا نسبتا شدید انتظار می رود.

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل بیان کرد: اما از روز یکشنبه به تدریج با ریزش هوای سرد از عرض های شمالی، شاهد کاهش دما در سطح استان اردبیل خواهیم بود.

وی افزود: این روند کاهشی تا اواخر هفته آینده تداوم خواهد داشت. همچنین در روزهای دوشنبه و سه شنبه نیز با حاکمیت سامانه ناپایدار، در غالب مناطق استان اردبیل بارش برف و باران پیش بینی می شود.

با دایر شدن ایستگاه ثبت دمای هواشناسی ازسال 1355 تا کنون بالاترین دمای ثبت شده برای استان اردبیل 17.8 درجه سلسیوس در سال 1378 بود که در چند روز گذشته با افزایش دمای کم‌سابقه این آمار دستخوش تغییراتی شد.

بالاترین دمای رخ داده در دی ماه شهر اردبیل در سال جاری و در نهمین روز از فصل زمستان با ثبت دمای 19 درجه اتفاق افتاد و این موضوع حاکی از افزایش 1.2 درجه سلسیوسی در بالاترین دمای ثبت شده در 18 سال گذشته است.

این اتفاق در حالی به وقوع پیوست که با وجود گذشت 22 روز از فصل زمستان در اکثر روزها شاهد دمای بالای صفر درجه در اردبیل بودیم و هیچ خبری از زمستان‌ها و روزهای سرد گذشته نبود.

انتهای پیام/ح

وضعیت آب و هوای اردبیل روز جمعه 22 دی ماه

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار