23 میلیون دلار صادرات چمدانی از گمرکات استان اردبیل

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل از 23 میلیون دلار صادرات چمدانی از گمرکات استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، سید حامد عاملی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل در جلسه گفت و گوی دولت و بخش خصوصی اردبیل از افزایش 34درصدی صادرات استان از نظر ارزش در 9 ماه جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

وی افزود: در این مدت میزان صادرات استان مطابق اظهار نامه های گمرکی 29 میلیون دلار و میزان صادرات چمدانی هم 23 میلیون دلار بوده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل اضافه کرد: اگر همه مجموعه های ذی ربط همکاری و تعامل داشته باشند، این روند رو به رشد استمرار خواهد داشت زیرا استان تا 150 میلیون دلار ظرفیت صادرات کالا دارد.

عاملی از افزایش صادرات صنعتی در استان خبر داد و گفت: واحدهای نورد گستر،مهر نوش،تسنیم نوش،آرتا پلاس،شیرآلات صنعتی و تولیدات پلاستیکی از جمله واحدهایی هستند که در صادرات صنعتی فعال هستند.

وی بیان کرد: در حوزه صنایع غذایی محصولاتی در سطح استاندارد بین المللی تولید می شود و ضرروی است حمایت ویژه ای از این واحدها صورت گیرد.

عاملی گفت: ارزیابی های صورت گرفته نشان می دهد که بیشتر واحدهای تولیدی صادرات محور استان با مشکل کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش روبرو هستند و تحقق حمایت های تسهیلاتی دولت از بخش خصوصی در قالب جلسه های ستاد تسهیل و رفع موانع تولید می تواند منجر به تسهیل توسعه صادرات این استان شود.

وی در ادامه خواستار حمایت های دولت از بازرگانان با مشوق های صادرات غیرنفتی شد و گفت: به منظور احیای ظرفیت های صادراتی اردبیل بویژه در بخش محصولات کشاورزی باید کارگروه صادرات تعریف شود تا مشکلات موجود در این زمینه به صورت مستمر پیگیری شود.

انتهای پیام/ح

افزایش 34 درصدی صادرات استان اردبیل

برچسب ها: صادرات ، گمرک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار