هیچ موردی ازآنفلوآنزای حاد پرندگان در استان مرکزی مشاهده نشده است

معاون فرماندار اراک گفت: هیچ موردی ازآنفلوآنزای حاد پرندگان در استان مرکزی مشاهده نشده است.

بی غم معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری اراک در حاشیه جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با بیماری آنفلوآنزای حاد پرندگان شهرستان اراک در گفتگو با گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛گفت: تاکنون هیچ موردی از آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در اراک وسطح استان مرکزی مشاهده نشده و همه‌ی تلاش‌ها جهت آمادگی دستگاه‌ها برای پیشگیری از این بیماری است.

بی غم افزود: سال قبل آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان از طریق پرندگان تالاب مشاهده شد و به همین دلیل امسال ما با حساسیت بیشتری وارد شدیم.

وی با بیان اینکه بازدید عمومی از تالاب میقان مشکلی ندارد اضافه کرد: در این برهه که این بیماری در سطح کشور مشاهده شده توصیه نمی‌کنیم مردم در تالاب حضور پیدا کنند، اما تمهیدات لازم در روستا‌های اطراف تالاب انجام شده است.

معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری اراک درباره علت آتش سوزی تالاب میقان هم گفت: علت آتش سوزی تالاب میقان نیروی انسانی بوده، اما باز هم در حال بررسی بیشتر هستیم و آخرین نتایج را به صورت کارشناسی و دقیق خدمت مردم شریف اعلام می‌کنیم.

وی در خصوص سگ‌های ولگرد هم گفت: دستگاه‌های اجرایی مثل شهرداری اراک و دستگاه‌های دیگر اقدامات لازم را انجام داده اند و هیچ گونه نگرانی دراین خصوص وجود ندارد.

در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با بیماری  آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان شهرستان اراک دستگاه‌های اجرایی گزارش و طرح‌های خود را دراین خصوص ارائه دادند و قرار شد این طرح‌ها به صورت کارشناسی بررسی شود.


انتهای پیام / ج

جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با بیماری آنفلونزای حاد پرندگان شهرستان اراک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.