گرشاسبی:

پرسپولیس 17 میلیارد به فیفا پرداخت کرده است/ طارمی اصرار داشت برود

سرپرست باشگاه پرسپولیس گفت: تا این لحظه ۱۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به فیفا بابت پرونده ها پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان حمیدرضا گرشاسبی سرپرست باشگاه پرسپولیس در نشست خبری باشگاه پرسپولیس در مورد جریمه های فیفا  اظهار کرد: تا این لحظه ۱۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان با درايت وزارت ورزش و اعضاى هيئت مديره پرداخت كرديم.پرداخت شده است و پرونده هایی که برای باشگاه می توانست برای باشگاه داشته باشد پرداخت شده است. این مبلغ حق یا ناحق از حلقوم باشگاه پرسپولیس بیرون کشیده شده است.


به طارمی اصرار کردیم اما باز هم رفت!

او درباره اتفاقاتی که مهدی طارمی برای پرسپولیس رقم زد گفت: مشکلاتی که برای طارمی بوجود آمد و پرونده ریزه اسپور طبیعتا برای باشگاه دردسرهای زیادی داشت و محکوم به پرداخت ۸۰۰ هزار دلار شدیم. با پیگیری های هیئت مدیره و وزیر ورزش، بخشی از این توافقات صورت پذیرفت. تلاش ما هم این بود که بتوانیم دو پنجره نقل و انتقالات را داشته باشیم و محرومیت را لغو کنیم. هنوز هم پیگیر این موضوع هستیم. طارمی با توجه به چهار ماه و ۱۰ روز دوری از مسابقات شرایط خاصی داشت و ما در جلسات هیئت مدیره از وی دعوت کردیم که  قراردادش را تمدید کند. به او گفتیم که جبران کند و دل هوادارانی که شکسته  با بازی خوب در لیگ قهرمانان آسیا شاد کند و به سمت مثبت برگرداند. پیروانی و برانکو چند بار با طارمی صحبت کردند اما او گفت می خواهم به خارج از کشور بروم و تجربه جدیدی داشته باشم. بعد از چندین جلسه که داشتیم تمام تلاشمان برای ماندن مهدی طارمی بود اما ما تا جایی اجازه داریم به یک بازیکن اصرار کنیم. بعد از آن دیگر کسی حق ندارد شان باشگاه را پایین بیاورد برای بازیکنی که دیگر از باشگاه دل کنده است و نمی خواهد در تیم بماند.

 تا زمانی که نامه الغرافه نیاید ما نمی توانیم به طور رسمی این انتقال را قبول کنیم


سرپرست باشگاه پرسپولیس بیان کرد: در نهایت  وقتی او از الغرافه پیشنهاد داشت به این جمع بندی رسیدیم که او باید بخشی از ضرر و زیانی که به باشگاه وارد کرده را جبران کند و روی کاغذ نوشتیم که باید چقدر از درآمدش را به باشگاه بدهد. تمام پاداشی که برای جام جهانی می گیرد و در تیم ملی حضور دارد باید به حساب باشگاه واریز کند تا بخشی از ضرری که به باشگاه زده است جبران شود. همه این موارد را هیئت مدیره در نظر گرفته است. طارمی به من زنگ زد و گفت قراردادش را امضا کرده است اما تا زمانی که نامه الغرافه نیاید ما نمی توانیم به طور رسمی این انتقال را قبول کنیم.

طارمى توان پرداخت جريمه باشگاه ريز اسپور نداشت و ما نمى توانستيم او را زندانى كنيم

 گرشاسبی در مورد مشکلاتی که طارمی ایجاد و خسارتی که به باشگاه وارد کرده است بیان کرد: در نامه اولیه، باشگاه موظف به پرداخت جریمه شده بود و بعد از آن باشگاه باید از طارمی شکایت می کرد که البته با رایزنی هایی که صورت گرفت این مشکل حل شد و بقیه موارد هم در جریان است. یک فرض این است که طارمی پول نداشت خسارت باشگاه را بدهد ما باید طارمی را زندانی می کردیم که در شان باشگاه نبود. حالا هم که مشکل حل شده است و او هم رفته است تا یک زندگی ورزشی جدید را آغاز کند.

برانکو منافع باشگاه را از خود مهم تر می داند

گرشاسبی در مورد همکاری با برانکو اظهار کرد: نکته مثبتی که در اخلاق برانکو است که علاوه بر منافع خودش منافع باشگاه را هم در نظر می گیرد و در برخی موارد منافع باشگاه را از خودش مهم تر می داند. ما برای فصل آینده برنامه های ویژه ای داریم. برای سال آینده قصد داریم که در لیگ دسته دوم و یا یک رده دیگر تیمی برای پشتوانه سازی باشگاه داشته باشیم. این از برنامه های ماست که بتوانیم تیم را به طور واقعی به یک باشگاه تبدیل کنیم.

افراد بازنشسته باشگاه به صورت قانونى در قالب مشاور استفاده مى كنيم

سرپرست باشگاه پرسپولیس در مورد بازنشسته بودنش اضافه کرد: این سوال خیلی ورزشی نیست! قانونی را مجلس شورای اسلامی به دولت و دولت هم به دستگاه های اجرایی ابلاغ کرده است. در بحث بازنشستگی برخی افراد مستثنی هستند. بحث دیگر این است که افراد بازنشسته را می توان به صورت قانونی در قالب مشاور استفاده کرد. مطمئن باشید از نظر قانونی مشکلی وجود ندارد که ما در باشگاه پرسپولیس فعالیت می کنیم.

وكيل گابريل براى حل مشكل اين بازيكن به دبى مى رود

گرشاسبی در مورد پرونده بازیکن برزیلی پرسپولیس بیان کرد: گابریل هم وکیلی داشته که با حکم رسمی آمده است و تمام حق و حقوق را از باشگاه گرفت. این بازیکن با وکیل خود به مشکل برخورد و به فیفا شکایت کرد که ما به فیفا نامه زدیم و ماجرا را توضیح دادیم و فیفا هم پذیرفت و قرار شد وکیل و بازیکن در دبی  صحبت کنند و مشکل را حل کنند.

800 هزار یورو به سود پرسپولیس شده است

حمیدرضا گرشاسبی درباره این که تلاش های باشگاه ها برای ختم به خیر شدن پرونده ها چه بوده است خاطر نشان کرد: پیگیری ما باعث شد که ۸۰۰ هزار یورو به سود باشگاه پرسپولیس شود. ضمن اینکه برای هر نامه که  باید پول واریز می کردیم. تلاش ما این بود که بتوانیم از این مرحله عبور کنیم و به دادگاه بین المللی ورزش برویم که باید ببینیم این دادگاه چه رأی خواهد داد. ضمن این که از داخل کشور هم مصاحبه هایی صورت گرفت که به نفع حریف شد. در نشستی هم که با مسئولان ریزه اسپور داشتیم اعلام کردند که برگ برنده ما همین مصاحبه هایی بود که در داخل صورت می گرفت.


با طلبکاران وارد مذاکره شده ایم

سرپرست باشگاه پرسپولیس در مورد تسویه حساب با طلبکاران باشگاه و بازیکنانی که از این باشگاه طلب دارند گفت: تا این لحظه ۵۰ نفر از بازیکنانی که از ۱۷ سال پیش تاکنون از باشگاه طلبکار بوده اند را صدا کردیم. با هم صحبت کردیم و مشکل آنها حل شده است. بقیه را هم حوصله می کنیم و با رایزنی و جلسه به تفاهم می رسیم. مطمئن باشید که حواس مان است که دیگر باشگاه دچار مشکلات این چنینی نشود.

پرونده ژوزه در فيفا بسته شد

گرشاسبى درباره وضعيت پرونده ژوزه بيان كرد: ٦٠٠ دلار از معوقات مالى ژوزه مانده بود كه امروز اين پول به حساب اين مربى واريز كرديم. پرونده اين مربى در فيفا بسته شد.

گرشاسبى درباره اينكه در قرار داد برانكو بندى براى جدايى اين مربى وجود دارد يا نه! بيان كرد: بندهايى در قرارداد برانكو گنجانده شده است و اميدوارم مشكلى با اين مربى پيدا نكنيم.

مشكل نوراللهی مربوط به يک ماه اخير نيست و چند روز آينده خبر خوبى داريم

سرپرست پرسپوليس گفت: مشكل نوراللهى مربوط به يک ماه اخير نيست و براى يک سال و نيم پيش است و خبرهاى خوبى در روزهاى آينده براى هواداران داريم.

برانكو ليست بازيكنان را داده و در حال مذاكره با آنها براى تمديد قرارداد هستيم

گرشاسبى درباره پايان قرارداد چند بازيكن با باشگاه پرسپوليس اظهار كرد: ما نمى توانستيم قبل از عقد قرارداد با برانكو با بازيكنان قرارداد ببنديم. برانكو ليست بازيكنان داده است و در حال مذاكره با آنها براى تمديد قرارداد هستيم.

١٣٠ ميليارد بدهى مالياتى داريم كه خواستار تجديد نظر خواهى شديم

سرپرست پرسپوليس بيان كرد: مبلغ ١٣٠ ميليارد تومان بدهى مالياتى داريم كه وزارت ورزش به مسئولان اداره ماليات گفته است كه باشگاه درآمدى ندارد كه اين پول را پرداخت كند. براين اساس خواستار تجديد نظر خواهى سازمان مالياتى شديم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
امین
۰۸:۱۶ ۲۴ دی ۱۳۹۶
چرا یه دفعه رفت .؟.
آخرین اخبار