مدیر طرح میدان امام علی(ع) :

مجموع طرح‌های پارکینگ در میدان امام علی(ع) در دست اجراست

مدیر طرح میدان امام علی(ع) گفت: مجموع طرح‌های پارکینگ کمرزرین، قیصریه و ولیعصربا مساحت ۷۴ هزار مترمربع و گنجایش پارک ۱۲۰۰ دستگاه خودرو در برنامه قرار دارد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مهدی رضایی  اظهارکرد: عملیات اجرایی مرحله سوم احیاء میدان امام علی(ع) شامل احداث میدان جلوخان در ضلع شمالی مجموعه از سال ۹۴ آغاز شده است، ۱۲ طرح در قالب مرحله سوم احیاء این میدان اجرایی می‌شود که ۱۱ طرح آن از سوی شهرداری و یک طرح با همکاری بخش خصوصی صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه در سال جاری ۱۸ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای مرحله سوم طرح در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: بدنه سازی ضلع شرقی میدان جلوخان در سال گذشته تکمیل شده و هم اکنون آزادسازی ضلع غربی و ضلع جنوبی طرح در دستور کار است، همچنین آزادسازی ضلع میانی میدان تحت عنوان طرح۱۲A در حال انجام و طرح۱۱A که شامل بدنه سازی ضلع شمال شرقی میدان جلوخان است، به زودی تکمیل می‌شود.

مدیر طرح احیاء میدان امام علی(ع) خاطرنشان کرد: احداث ضلع شمالی میدان جلوخان در سه مرحله تعریف شده که بدنه سازی مرحله اول ضلع شمالی میدان جلوخان تحت عنوان طرح۱۳A در نیمه اول سال ۹۵ به پایان رسیده است.

رضایی با بیان اینکه موزه میدان امام علی (ع) از دیگر طرح‌های مرحله سوم این ابرطرح است که پس از تکمیل عملیات عمرانی آن، آثار ارزشمندی که در حین احداث طرح کشف شده، به نمایش گذاشته خواهد شد، گفت: عملیات سفت‌کاری موزه میدان امام علی (ع) در سال گذشته تکمیل شده و اکنون نازک‌کاری آن در دو قسمت مرمت و نوسازی در دستور کار است که طبق برنامه ریزی‌های انجام شده این مهم در نیمه اول سال آینده به پایان می‌رسد.

وی با بیان اینکه به منظور رفاه بیشتر شهروندان و جبران کمبود فضای پارک در میدان امام علی (ع) احداث پارکینگ های کمرزرین، ولیعصر و قیصریه در دستور کار است، افزود: مساحت مجموع طرح‌های پارکینگ و تجاری کمرزرین، قیصریه و ولیعصر ۷۴ هزار مترمربع است که گنجایش پارک ۱۲۰۰ دستگاه خودرو را دارد، همچنین قسمت‌هایی از پارکینگ‌های این سه طرح به یکدیگر مشترک و متصل می‌شود تا شهروندان بتوانند به بازارها دسترسی آسان‌تری داشته باشند.

وی با بیان اینکه عملیات اجرایی طرح پارکینگ و تجاری کمرزرین از سال گذشته آغاز شده و تاکنون بیش از ۳۵ درصد پیشرفت داشته است، اظهارکرد: طرح کمرزرین در چهار طبقه با زیربنای ۳۲ هزار مترمربع احداث می‌شود که دو طبقه آن به پارکینگ با ظرفیت پارک ۵۵۰ خودرو و دو طبقه دیگر آن به صورت تجاری به بازار طلا و جواهر اختصاص داده می‌شود.

رضایی با اشاره به اینکه پارکینگ و تجاری ولیعصر در پنج طبقه احداث می‌شود که اکنون نیز آزادسازی این طرح تکمیل و عملیات اجرایی آن در دست طراحی است، عنوان‌کرد: به طور حتم با اجرای طرح‌ها، مشکل کمبود فضای پارک میدان امام علی(ع) برطرف می‌شود.

احیاء میدان امام علی(ع) در سه مرحله تعریف شده است که مرحله اول آن شامل احداث زیرگذرها و مرحله دوم آن شامل میدان اصلی در سال‌های گذشته تکمیل شده است.

 

انتهای پیام/م

برچسب ها: شهرداری ، ترافیک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار