مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان:

بصیرت افزایی یکی از رویکردهای ستاد دهه فجر استان سمنان است

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با بیان اینکه نتیجه برگزاری جشن‌های دهه فجر ناامیدی دشمنان است گفت: بصیرت افزایی یکی از رویکردهای ما در اجرای این جشن‌ها باشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، حجت‌الاسلام علی شکری مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان در نشست کمیته قرآنی دهه فجر استان سمنان که در مجتمع ولایت اداره تبلیغات اسلامی سمنان برگزار شد با بیان اینکه جشن‌های سالگرد انقلاب اسلامی در راستای کمیته قرآنی دارای رویکردهایی است که نخست آن‌ها بصیرت افزایی محسوب می‌شود گفت : در کنار این امر امیدآفرینی، تقویت غرور ملی، دشمن‌شناسی، وحدت و همبستگی، خودباوری، اقتصاد مقاومتی، الهام بخشی، اعتمادبه‌نفس و ... است که در ستاد دهه فجر و کمیته‌های آن مدنظر قرار می‌گیرد اما محوریت تمام این رویکردها، عملکرد مردمی جشن‌های انقلاب اسلامی است که دارای اهمیتی ویژه قلمداد می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه اجرای برنامه‌های ویژه سالگرد انقلاب اسلامی باید با محوریت مردم شکل گیرد، تصریح کرد: اگر سازمان تبلیغات اسلامی، شهرداری، دانشگاه‌ها، اوقاف و ... جزء کمیته‌های مختلف ستاد بزرگداشت دهه فجر هستند، می‌بایست ظرفیت‌های مالی و معنوی‌شان را به مردم بدهند و آن‌ها برگزارکننده جشن‌های انقلاب باشند چراکه ما مردم را صاحبان اصلی انقلاب می‌دانیم و جشن ویژه سالگرد پیروزی انقلاب را نیز باید خودشان با دستان خودشان برگزار کنند.

برنامه‌های دهه فجر مردمی باشد


رئیس کمیته قرآنی ستاد دهه فجر استان سمنان گفت: دستگاه‌های حاکمیتی و حتی فرهنگی اگر برنامه‌ای را در سالگرد انقلاب اسلامی اجرا کنند، کار خاصی صورت نمی‌گیرد و لذا زمانی می‌توانیم بگوییم کاری صورت گرفته که مردم خودشان مانند آنچه در نیمه شعبان صورت می‌گیرد، پای‌کار باشند و جشن‌ها را برگزار کنند، ما باید کاری کنیم که مردم جشن‌های انقلاب را با علاقه‌مندی و عشق و با این تفکر که جشن‌ها نظام را می‌تواند تقویت کند، برگزار کنند.

وی افزود: اعضای ستاد دهه فجر باید همه به میدان آیند لذا همه آحاد جامعه باید بدانند که دشمنان دست از دشمنی با نظام اسلامی برنمی‌دارند، ما اگر از در دشمنان را بیرون کنیم، آن‌ها از پنجره ورود پیدا می‌کنند، لیکن باید مسئولانمان و کسانی که برای کشور برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری می‌کنند و کسانی که امنیت عمومی را گسترش می‌دهند، می‌بایست مراقب باشند که تصمیماتشان جامعه را دچار التهاب نکند، زیرا وقتی این امر رخ می‌دهد، طبعاً دشمنان از فضای التهاب سوءاستفاده می‌کند.

شکری تاکید کرد: همدلی مردم مهمترین نیاز امروز جامعه است و این بدان معناست که از سوی قوای سه‌گانه و مردم یک‌سخن واحد بیرون آید و این همان وحدت و انسجامی است که امام خمینی(ره) بر آن تأکید داشتند، زیرا به‌مثابه راه نجات‌بخش و امیدبخش جامعه ما محسوب می‌شود که می‌بایست مسئولان ارشد نظام حول محور انقلاب و ارزش‌های دینی تکیه کنند تا بتوانیم در مقابل دشمنان ایستادگی کنیم، لذا راه نجات ما ایستادگی و مقاومت است و تاریخ نشان داده هر جا مقاومت کرده‌ایم، پیروز بودیم و هر جا کوتاهی و سهل‌انگاری شد، شکست‌خوردیم.

وی با بیان اینکه آنچه امروز ما را نجات می‌دهد و به جامعه امید می‌دهد، انسجام بین مسئولان نظام است، تأکید کرد: فنّاوری امروز می‌تواند به‌راحتی به ما امکان نظرسنجی و ارزیابی را بدهد و مسئولان ما از آن استفاده کنند تا بدانند تأثیرات یک تصمیم بر زندگی مردم و جامعه چه خواهد بود و این امر از التهاب جلوگیری می‌کند.

عضو ستاد دهه فجر استان سمنان بابیان اینکه التهاب داخلی، دشمنان خارجی را خوشحال می‌کند، تأکید کرد: باید درراه ترویج فرهنگ دینی تلاشمان را افزون کنیم تا زجرهایی که اهل‌بیت(ع)، شهیدان اسلام، بزرگان دین و ... کشیده‌اند، پایمال نشود.

شکری افزود: ادیان توحیدی همیشه جامعه را به سمت امید و امیدواری می‌برد و دین اسلام نیز همواره رحمانیت خدا و نشاط و امیدواری را در بین آحاد مردم ترویج می‌کند، لذا باید امیدوار باشیم که نظام اسلامی به‌سلامت از بحران‌ها عبور کند گرچه ما اعتقادداریم که این انقلاب و نظام یک پشتوانه عظیم معنوی دارد که همانا اراده الهی و پشتیبانی حضرت ولی‌عصر(عج) محسوب می‌شود و ما از این بابت نگرانی نداریم.

انتهای پیام / ه

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.