امینی در نطق میان دستور:

دولت و مجلس برای برون رفت از شرایط اقتصادی امروز راهکار ارائه دهند

نماینده مردم ایلام گفت: با توجه به شرایط امروز کشور، دولت باید با همکاری مجلس راهکارهایی برای برون رفت از این شرایط ارائه دهد.

دولت و مجلس برای برون رفت از شرایط اقتصادی امروز راهکار ارائه دهندبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سلام امینی نماینده ایلام، ایوان و مهران در نطق میان دستور در صحن علنی مجلس اظهار کرد: در هفته‌های اخیر شاهد اعتراض‌هایی از سوی مردم بودیم که در نهایت با سوء استفاده دشمنان به اغتشاش انجامید.

وی افزود: جنس اعتراض و اغتشاش با یکدیگر تفاوت دارد چرا که اعتراض مسئله‌ای درونی بوده و به بیگانگان ارتباط ندارد، ما نمایندگان تقریبا هر روز درباره مشکلات اساسی کشور بحث و مذاکره داریم لذا می‌طلبد دولت با همکاری مجلس راهکارهایی را برای برون رفت از شرایط موجود ارائه دهد.

امینی تصریح کرد: در ماه‌های اخیر اعلام شده که رشد اقتصادی به بالای 6 درصد رسیده و این به آن معناست که دولت موفق شده 12 درصد رشد ایجاد کند حال سوال این است که با وجود رشد بالای اقتصادی همچنان این همه بیکار و معترض وجود دارد.

نماینده ایلام، ایوان و مهران بیان کرد: از روحانی تقاضا دارم که در ارائه آمار بررسی‌های جدی به عمل آورده چرا که به نظر می‌رسد این گونه آمارها مسئولان کشور را به اشتباه می‌اندازد.

وی با اشاره به معضلات پیش روی فرهنگیان ادامه داد: بنا بر گفته کارشناسان آموزش و پرورش در سال 99 دچار چالشی جدی در آموزش و پرورش خواهیم شد چرا که 300 هزار نفر در این سال بازنشسته شده و جمعیت دانش آموزان از 11 به 14 میلیون افزایش خواهد یافت لذا باید در زمان باقی‌مانده به فکر راه حل باشیم چرا که در سال 99 باید 30 هزار میلیارد تومان پاداش خدمت به فرهنگیان اختصاص پیدا کند.

امینی تأکید کرد: تثبیت و تقویت دانشگاه و فرهنگیان، تبدیل وضعیت صدها معلم دارای تحصیلات عالی، اختصاص سالانه 20 هزار ردیف شغلی توسط سازمان برنامه و بودجه به آموزش و پرورش، به کارگیری یک یا دو نفر از فرزندان فرهنگیان بازنشسته در قبال بخشش کل یا قسمتی از پاداش خدمت با توافق فرهنگیان، تعیین تکلیف معلمان حق‌التدریس و نهضت سواد آموزی از سوی کمیسیون آموزش و اجرای قانون رتبه بندی فرهنگیان از مسائلی است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

نماینده ایلام، ایوان و مهران اذعان کرد: مردم استان ایلام 8 ریشتر زلزله جنگ را تحمل و ایثارهای فراوانی از خود نشان دادند و طی این مدت زیر بار حملات بعثی و میلیون‌ها خمپاره بوده‌اند اما با گذشت سی سال پس از جنگ ایلام بالاترین سطح آسیب‌های اجتماعی را داراست و در آمار خودکشی و جرائم خشن مقام دوم و سوم کشوری را دارا است.

وی ادامه داد: از دولت تقاضا دارم که مقوله خودکشی را در ایلام جدی گرفته و راه علاجی به واسطه کمک کارشناسان زبده برای آن پیدا کند.

امینی افزود: مردم استان ایلام بر روی سفره‌های نفت قدم می‌زنند اما از آن بی‌بهره‌اند و این منطقه با وجود منافع نفت و گاز اگر قراردادهای بین‌المللی صورت گرفته و پروژه‌های عمرانی احیا شود و منطقه آزاد به منصه ظهور برسد ناهنجاری‌های اجتماعی کاهش خواهد یافت. 

نماینده ایلام، ایوان و مهران تصریح کرد: از وزیر راه و ترابری عملیاتی شدن سیستم ریلی استان ایلام و اصلاح جاده این استان را خواستارم. همچنین از وزیر نیرو انتظار می‌رود که نسبت به تکمیل آب شرب مناطق ایوان و ملک‌شاهی اهتمام بورزد، در پایان لازم است بگویم که بنده تا زمانی که در مجلس شورای اسلامی حضور دارم مطالبات مردم را به صورت جدی از وزرای مذکور مطالبه خواهم کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۰ ۲۴ دی ۱۳۹۶
خدا کمک کنه
آخرین اخبار