مجازات متخلفان حیات وحش به نصب بنر و کاشت بذر

متخلفان حیات وحش به نصب بنر و کاشت بذر مجازات شدند.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زست استان فارس اعلام کرد: فردی که اقدام به تصرف زمین‌های ملی و ساخت اتاقک ۵۰ متری در پناهگاه حیات وحش بختگان واقع در شهرستان استهبان کرده بود با رای دادگاه کیفری شهرستان استهبان به ۲ سال حبس تعزیری محکوم شد.

این گزارش حاکی است، همچنین بنا به رای دادگاه، متهم باید به مدت یکسال هر ۲ ماه یکبار در ورودی دو روستای خانه کت و قشم قاوی اقدام به نصب بنر کرده که با موضوع محیط زیست تهیه شده باشد و این کار با نظارت محیط زیست شهرستان استهبان انجام شود.

بر این اساس، همچنین دادگاه متهم دیگری را که اقدام به تصرف بیش از یک هکتار از زمین‌های ملی شهرستان استهبان و ساخت و ساز غیر مجاز در این زمین‌ها کرده بود را ملزم کرد تا به مدت یکسال روز‌های پنج شنبه و جمعه هر هفته به مدت ۴ ساعت برای کاشت بذر‌های جنگلی در مناطق تخریب شده با یگان محیط زیست شهرستان همکاری کند.

سعید محمودی مدیر کل حفاظت محیط زیست استان فارس با ابراز خرسندی از بینش زیست محیطی قضات دادگستری و اعمال محکومیت‌های جایگزین حبس نظیر انجام امور آموزشی – فرهنگی، این رویداد را گامی موثر در جهت حصول نتایج ارزشمند در بلند مدت دانست.

انتهای پیام/ن

متخلفان حیات وحش در فارس مجازات شدند

برچسب ها: حیات وحش ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار