بیمه بیکاری؛

بیمه بیکاری برای ۲۵۶۰ نفر در لرستان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان از برقراری بیمه بیکاری برای ۲۵۶۰ نفر تا پایان امسال خبر داد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛   علی آشتاب با بیان اینکه بیمه بیکاری به افرادی تعلق می‌گیرد که بدون میل و اراده خود از محیط کار خارج می‌شوند، اظهار کرد: تا پایان سالجاری تعداد ۲۵۶۰ نفر در لرستان مقرری بیمه بیکاری دریافت می ‎کنند.

وی ادامه داد: در همین زمینه و همچنین حمایت از واحد‌های کارگری مشکل ‎ دار استان، بر اساس ارزیابی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ۹ ماهه سالجاری، این استان در حمایت از مشاغل و پرداخت بیمه بیکاری در کشور رتبه برتر را کسب کرده است.

آشتاب افزود: این اداره کل از طریق تعامل با اداره کل آموزش فنی و حرفه ‎‌ای در تلاش است که مقرری بگیران در زمان استفاده از بیمه بیکاری، به فراگیری مهارت ‎‌های فنی و حرفه ‎ای بپردازند، تا این دسته از افراد راهی برای ورود به بازار کسب و کار به دست آورند.

بیمه بیکاری برای ۲۵۶۰ نفر در لرستان تا پایان آذر امسال برقرار می شود

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: در این راستا در ۹ ماهه امسال تعداد ۳۱۹ نفر به آموزش فنی و حرفه ‎‌ای معرفی شده و در حال کسب آموزش ‎‌های مربوطه هستند.

وی ادامه داد: بیمه ‎ شدگانی که قبل از بیکار شدن حداقل دارای ۶ ماه سابقه پرداخت حق بیمه بوده یا قرارداد اشتغال آن‌ها در واحد‌های صنعتی و تولیدی به اتمام رسیده باشد، به شرط دارا بودن یک سال سابقه کار و با ارائه قرارداد یک ساله پس از تایید علت اخراج و تشخیص کمیته تشخیص، امکان استفاده از مقرری بیمه بیکاری را خواهند داشت.

آشتاب از اشتغال مجدد تعداد ۱۷۲ نفر از مقرری بگیران بیمه بیکاری در استان خبر داد و اظهار کرد: نیروی کار از مهم‌ترین سرمایه‌های کشور‌های در حال توسعه است که سهم به سزایی در فرآیند تولید و توسعه دارند و ایجاب می‌کند زمانی که به‌صورت ناخواسته و غیرارادی شغل خود را از دست می‌دهند مورد حمایت قرار گیرند. برقراری بیمه بیکاری راهکار حمایتی مناسب برای تأمین زندگی و معیشت آنان در چنین شرایطی است.

انتهای پیام/د

برقراری بیمه بیکاری برای ۲۵۶۰ نفر در لرستان

برچسب ها: اشتغال ، بیکاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.