حضور یک ساله ترامپ در کاخ سفید به روایت اعداد و ارقام+ نمودار

روزنامه ایندیپندنت با رسم چند نمودار، یک سال نخست ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ در آمریکا را بررسی کرده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از ایندیپندنت، حدود یک سال از ورود «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا به کاخ سفید می گذرد و وی با اقدامات، اظهارات و رفتارهایی که مناسب یک رئیس جمهور نیست، همه جهان را متعجب کرده است. اما آمار و ارقام هایی از یک سال نخست حضور ترامپ در کاخ سفید منتشر شده که در زیر گردآوری شده است:

37 درصد: در حال حاضر بر اساس نظرسنجی گالوپ، سطح محبوبیت ترامپ روی رقم 37 درصد قرار دارد. این پایین ترین سطح محبوبیت برای رئیس جمهور آمریکا از پایان جنگ جهانی دوم محسوب می شود. بر اساس همین نظرسنجی، سطح محبوبیت باراک اوباما در پایان نخستین سال ورودش به کاخ سفید، 50 درصد بود. سطح محبوبیت بیل کلینتون هم 54 درصد بود. همچنین سطح محبوبیت جورج دبلیو بوش 83 درصد بود که از زمان جنگ جهانی دوم، وی بیشترین درصد را به خود اختصاص داده است.

(نمودار سطح محبوبیت رؤسای جمهور آمریکا)

میراث یکساله ترامپ در کاخ سفید با اعداد و ارقام+ نمودار

113: این رقم در واقع لایحه هایی است که ترامپ به عنوان قانون آنها را امضا کرده است. باراک اوباما در سال نخست ریاست جمهوری اش 124 لایحه را امضا کرد.

58: این عدد تعداد فرمان های اجرایی را نشان می دهد که ترامپ امضا کرده است. اوباما در همین بازه زمانی، 41 فرمان اجرایی را امضا کرده بود. در واقع 58 فرمانی که دونالد ترامپ امضا کرد بیشترین سطحی است که برای یک رئیس جمهور آمریکا در سال نخست ریاست جمهوری اش ثبت شده است.

(فرمان های اجرایی رؤسای جمهور آمریکا در یکسال نخست ریاست جمهوری)

میراث یکساله ترامپ در کاخ سفید با اعداد و ارقام+ نمودار

14: ترامپ از مجموع 14 کشور در سال نخست حضورش در کاخ سفید بازدید کرده است. البته انگلیس -نزدیک‌ترین متحد آمریکا- شامل این کشورها نیست. این در حالی است که باراک اوباما از 21 کشور بازدید کرد که انگلیس هم جزو آنهاست.

(سفرهای دونالد ترامپ و باراک اوباما در یک سال نخست ریاست جمهوری)

میراث یکساله ترامپ در کاخ سفید با اعداد و ارقام+ نمودار

120: پس از گذشت 120 روز، ترامپ نخستین سفر خارجی خود را انجام داد. وی به ریاض عربستان سفر کرد و با پادشاه این کشور ملاقاتی داشت. این در حالی است که اوباما 30 روز پس از ریاست جمهوری، نخستین سفر خود به یک کشور خارجی را آغاز کرد. اوباما اتاوای کانادا را برای سفر انتخاب کرده بود.

2: ترامپ فقط 2 بار با حساب رئیس جمهور آمریکا در توییتر (@POTUS) توییت کرده است. وی بیشتر توییت هایش را با حساب شخصی (@RealDonaldTrump) ارسال کرده است. اما اوباما در همین بازه زمانی با حساب توییتر رئیس جمهور آمریکا 139 بار توییت کرده بود.


انتهای پیام/

اعداد و ارقامی از حضور یک ساله ترامپ در کاخ سفید+ نمودار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار