هشدار وزیر اول اسکاتلند درباره عواقب برکسیت

وزیر اول اسکاتلند با تاکید بر ماندن در بازار واحد اروپا، درباره عواقب خروج انگلیس از اتحادیه اروپا هشدار داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، در آستانه انتشار پژوهشی در خصوص تاثیر برکسیت (خروج انگلیس از اتحادیه اروپا) بر اقتصاد اسکاتلند، «نیکلا استرجن» وزیر اول این کشور بار دیگر تاکید کرد این کشور تابع قوانین گمرکی اتحادیه اروپا است و در بازار واحد اروپا خواهد ماند.

وزیر اول اسکاتلند درخصوص بی تمایلی انگلیس به تعیین سطح روابط خود با اتحادیه اروپا پس از گذشت حدود یک سال و نیم از همه پرسی برکسیت ابراز تعجب کرد. استرجن اظهار کرد: «بیش از 18 ماه از همه پرسی برکسیت می گذرد و انگلیس نه تنها قادر به تعریف چگونگی روابط خود با اتحادیه اروپا نیست، بلکه از ارزیابی اقتصادی شرایط موجود نیز عاجز است.»

وی در ادامه افزود هیچ مدرک و شاهدی این مسئله را تایید نمی کند که اسکاتلند با خروج از بازار واحد اروپا منفعت اقتصادی خواهد برد؛ بلکه هرچقدر شرایط خروج انگلیس از اتحادیه اروپا دشوارتر باشد، پیامدهای آن نیز سخت تر خواهد بود.

اظهارات استرجن در حالی مطرح شد که قرار است به زودی پژوهشی از سوی دولت اسکاتلند در خصوص تاثیر برکسیت بر اقتصاد این کشور منتشر شود. این گزارش تحت عنوان «جایگاه اسکاتلند در اروپا: مردم، مشاغل و سرمایه گذاری» روز دوشنبه منتشر خواهد شد.

در حالی که وزیر اول اسکاتلند بر ماندن در بازار واحد اروپا تاکید دارد، دولت انگلیس حزب ملی اسکاتلند را به تلاش برای زیر سوال بردن نتایج یک همه پرسی دموکراتیک محکوم کرد. در همه پرسی خروج  بریتانیا از اتحادیه اروپا، بیشتر مردم انگلیس و ولز به برکسیت رأی مثبت دادند اما اکثریت مردم اسکاتلند و ایرلند شمالی خواستار باقی ماندن در اتحادیه اروپا بودند.

مذاکرات برکسیت از 19 ژوئن میان انگلیس و اتحادیه اروپا آغاز شد و قرار است تا مارس 2019 به پایان برسد.

انتهای پیام/

اظهارات وزیر اول اسکاتلند درباره عواقب خروج انگلیس از اتحادیه اروپا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار