استاندار آذربایجان شرقی:

زیرساخت‌ها در اولویت جذب سرمایه‌گذاری قرار گیرد/هدف رویداد تبریز 2018 جذب گردشگر باید باشد

استاندار آذربایجان شرقی گفت: زیرساخت‌ها باید در اولویت جذب سرمایه‌گذاری قرار گیرد و مدیران باید حتماً با شیوه‌های مختلف تأمین مالی پروژه‌ها آشنا شوند

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ مجید خدابخش استاندار آذربایجان شرقی گفت: ساختار برخی سازمان‌ها و ادارات هنوز برای جذب سرمایه‌گذاری آماده نیست و در برخی وزارت‌خانه‌ها مانند نیرو و نفت، طراحی قراردادهای تیپ، جذب سرمایه‌گذاری را روشن و شفاف کرده، اما در بسیاری از سازمان‌ها این روال مشخص نیست و موانعی برسر راه سرمایه‌گذار ایجاد می‌شود.

 مجید خدابخش در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه آذربایجان شرقی اضافه کرد: با توجه به اینکه استان آذربایجان شرقی ظرفیت‌های فراوانی دارد باید از این ظرفیت‌ها برای جذب اعتبارات و سرمایه‌گذاران استفاده کنیم.

حضور 19 نماینده از استان در مجلس ظرفیتی است که با استفاده از آن می‌توانیم هر مانع قانونی را برطرف کنیم. 

وی در ادامه گفت: باید به دنبال این باشیم که مشکلات اعتباری دولت را با جذب سرمایه‌گذار و روش‌های مختلف تامین منابع مالی جبران کنیم و همچنین باید تقسیم‌کار مناسبی در استان صورت گیرد تا بتوانیم از فرصت منابع ارزی و ریالی استفاده کنیم. 

استاندار آذربایجان شرقی با بیان این‌که زیرساخت‌ها باید در اولویت جذب سرمایه‌گذاری قرار گیرد، گفت: مدیران باید حتماً با شیوه‌های مختلف تامین مالی پروژه‌ها آشنا شوند و به این نکته هم توجه داشته باشند که سرمایه‌گذاری‌های تضمین شده از طرف دولت برای سرمایه‌گذاران جذابیت دارد. 

وی به اهمیت رویداد گردشگری تبریز 2018 اشاره کرد و گفت: هدف اصلی این رویداد، جذب گردشگر خارجی است که باید از ظرفیت تورگردانان در این خصوص استفاده کنیم.

خدابخش با اشاره به اهمیت گردشگرانی که در هتل اقامت کرده و از بازارهای تبریز خرید می کنند، گفت: تورهای گردشگری می توانند این هدف را به خوبی محقق کنند.

وی با اشاره به این‌که 420 میلیون دلار فاینانس برای خط دو متروی تبریز تصویب شده است، اظهار کرد: جذب این فاینانس پس از 61 مرحله اقدام هنوز به دستاوردی نرسیده ‌و نشان می‌دهد که مدیران و کارشناسان ما با روش‌های تأمین منابع مالی آشنا نیستند. 

انتهای پیام/ب

صحبت های استاندار آذربایجان شرقی درباره رویداد 2018

برچسب ها: استانداری ، نوروز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.