استاندار مرکزی؛

اشتغال پایدارنقش بسیار مهمی در تثبیت جمعیت روستا‌ها ایفا می‌کند

استاندار مرکزی گفت: اشتغال پایدارنقش بسیار مهمی در تثبیت جمعیت روستا‌ها ایفا می‌کند.

سید علی آقا زاده استاندار استان مرکزی در حاشیه نشست مشورتی با بخشداران این استان که در سالن اجتماعات حوزه معاونت عمرانی استانداری در اراک برگزار شددرگفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ضمن تاکید بر اشتغال روستایی و حفظ جمعیت روستا‌ها گفت:اشتغال پایدار در روستا‌ها میتواند نقش بسیار مهمی در تثبیت جمعیت روستا‌ها و به خصوص جوانان ایفا کند.

آقا زاده افزود: هرچه بتوانیم در روستا‌ها به خصوص روستا‌هایی که استعداد‌های خوبی که از نظر خاک و اقلیم آب و هوا و سایر مواهب طبیعی دارند اشتغال ایجاد کنیم و از امکانات این روستا‌ها حداکثر استفاده را ببریم میتوانیم جمعیت این روستا‌ها را حفظ کنیم.

وی به وظیفه بخشداران هم اشاره کرد و گفت:بخش داران به عنوان نماینده دولت و با توجه به ماموریتی که بر عهده دارند خط مقدم ارتباط مردم و دولت هستند.

فائض پور مدیر امور روستایی استانداری استان مرکزی هم با اشاره به آغاز پرداخت تسهیلات به روستائیان گفت: در بخش اشتغال روستایی ۱۰۲ میلیارد تومان سهم استان مرکزی از اعتبارات کشوری است که بخشی از آن آورده بانک‌ها و بخش دیگر هم از صندوق توسعه ملی هست.

وی با بیان اینکه نرخ سود تسهیلات در کل روستا‌های استان مرکزی ۶ در صد ودر شهر‌های زیر ۱۰ هزار نفر ۱۰ درصد است اضافه کرد: بیشترین سهم رسته‌های مشخص شده در پرداخت تسهیلات مربوط به بخش مشاغل مرتبط با کشاورزی مشل دامپروری زنبور داری و .. است.

مدیر امور روستایی استانداری استان مرکزی با اشاره به فرآیند ثبت نام برای گرفتن تسهیلات از طرف روستاییان هم گفت: ثبت نام باید از طریق اداره کار و امور اجتماعی و سایت سامانه کار انجام شود وواجدان شرایط بعد از مراحل ثبت نام میتوانند با مراجعه به دستگاه مربوطه و یا نهایتا از طریق فرمانداری‌ها مراحل بعدی را انجام دهند.

انتهای پیام / ج

نشست مشورتی با استاندار مرکزی با بخشداران این استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.