طهر‌انیان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان تشریح کرد؛

جزئیات اجرای طرح مهارت آموزی در مدارس غیردولتی

مدیر کل مدارس و مراکز غیر دولتی از توسعه مهارت‌آموزی در این مدارس و تاثیر آن در روند تعیین شهریه از سال ۹۷ خبر داد.

جزئیات اجرای طرح مهارت آموزی در مدارس غیر دولتی/ تاثیر برنامه‌های مهارت محور در تعیین شهریه از سال 97مجید طهر‌انیان مدیر کل مدارس و مراکز غیر دولتی در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره آموزش‌های مهارتی در مدارس غیر دولتی اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری و آحاد جامعه به مسئله مهارت‌آموزی است که سعی کردیم در آموزش و پرورش به این دغدغه پاسخ دهیم. قرار بر این است طی یکی دو سال آینده تحولی قابل ملاحظه در مهارت آموزش داشته باشیم.

وی ادامه داد: برای توسعه مهارت‌آموزی تفاهم نامه‌ای بین آموزش و پرورش و سازمان فنی و حرفه‌ای داشتیم تا روند مهارت‌آموزی در مدارس توسعه پیدا کند و سعی داریم در حوزه مدارس غیر دولتی این جریان را گسترده‌تر پیش ببریم.

مدیر کل مدارس و مراکز غیر دولتی با بیان اینکه روند تعیین شهریه از سال 97 بر اساس برنامه‌های مهارت محور خواهد بود؟، اظهار کرد: در ساعات فوق برنامه علاوه بر برنامه‌های درسی و آموزشی فعالیت‌های مهارتی هم مورد توجه قرار می‌گیرد و هر چه میزان فعالیت‌های مهارتی بیشتر باشد ضریب افزایش شهریه بیشتر خواهد بود.

طهر‌انیان با اشاره به اینکه بستر بهتری برای تقویت آموزش‌های مهارتی در مدارس غیر دولتی وجود دارد، افزود:  مدارس غیر دولتی ساعات فوق برنامه‌ای دارند که می‌توانند از این فرصت در جهت مهارت‌آموزی استفاده بهتری کنند در حالی که این ظرفیت در مدارس دولتی وجود ندارد.

همکاری با  اپر‌اتورهای تلفن همراه برای توسعه مهارت‌های مجازی

مدیر کل مدارس و مراکز غیر دولتی درباره مهارت‌های در نظر گرفته شده برای مدارس غیر دولتی گفت: در طرح ایران مهارت، 518 مهارت در قالب 16 رشته در نظر گرفته شده است که هر مدرسه‌ای متناسب با شرایط،‌ نیاز و علاقه افراد مهارت‌های لازم را انتخاب می‌کند و سعی داریم طرح ایران مهارت را در مدارس غیر دولتی گسترده‌تر از مدارس دولتی اجرا کنیم.

وی از هماهنگی با یکی از اپر‌اتورهای تلفن همراه برای توسعه مهارت‌های مجازی خبر داد و عنوان کرد: سعی داریم با توسعه این همکاری کسب و کار دانش آموزان را در فضای مجازی رونق ببخشیم و پس از آنکه دانش آموز محصولی تولید کرد علاوه بر تامین بازارچه‌ای برای فروش آن از طریق فضای مجازی هم این فرصت را برای وی ایجاد کنیم.

طهر‌انیان در خصوص تعیین شهریه بر اساس مهارت‌ها تصریح کرد: هزینه فعالیت‌های مهارتی با تئوری محور جدا خواهد بود و ضر‌یبی اعمال می‌شود تا فعالیت‌های مهارتی متناسب با نوع آن از شهریه بیشتری نسبت به آموزش‌های تئوری برخوردار شوند.

مدیر کل مدارس و مراکز غیر دولتی یادآور شد: تعیین دقیق شهریه از طریق کمیته‌های استانی مشخص می‌شود و هزینه‌ها متناسب با هر مهارت متفاوت خواهد بود که باید به تایید کمیته تعیین شهریه برسد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.