ترامپ: برنامه داکا تقریبا مرده است!

رئیس‌جمهور آمریکا در توئیتی نوشت برنامه داکا که به ۶۹۰ هزار جوان مهاجر امکان می‌دهد به طور قانونی در آمریکا کار و تحصیل کنند، «تقریبا مرده» است.

ترامپ: برنامه داکا تقریبا مرده است!به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، روز یکشنبه اعلام کرد برنامه داکا که به 690 هزار جوان مهاجر امکان می دهد به طور قانونی در آمریکا کار و تحصیل کنند، تقریبا مرده است. ترامپ در توئیتی نوشت: «داکا تقریبا مرده است زیرا دموکراتها واقعا آن را نمی خواهند. آنها فقط می خواهند حرف بزنند و پولی را بگیرند که ارتش ما به شدت به آن نیاز دارد».

وی افزود: «به عنوان رئیس جمهور می خواهم کسانی وارد کشور ما شوند که به ما کمک کنند قدرتمندتر باشیم و بار دیگر بزرگ شویم. افرادی که براساس نظامی مبتنی بر شایستگی وارد شوند به جای آنکه از طریق قرعه کشی (لاتاری ) وارد شوند».

ترامپ چند روز پس از سخنان جنجال برانگیزی که در نشست با اعضای پارلمان آمریکا در کاخ سفید درباره کشورهای آفریقایی و هائیتی بیان کرده بود، این توئیت را نوشت. سخنان توهین آمیز وی درباره کشورهای آفریقایی با موج اعتراضات جامعه جهانی مواجه شد.

بنابراعلام رسانه ها و شاهدان، ترامپ مهاجرت از برخی کشورها که به زعم وی «کثافت خانه» هستند، را مانند هائیتی، ال سالوادور یا کشورهای آفریقایی، محکوم کرد. وی با وجود این روز جمعه استفاده از این عبارت رکیک را تکذیب کرد.

نمایندگان پارلمان آمریکا برای مطرح کردن گفتگوهای بین مسئولان دو طرف به منظور مشخص شدن سرنوشت « دریمرزها Dreamers » در این نشست حضور پیدا کردند. دریمرزها جوانانی هستند که از برنامه داکا بهره مند می شوند. برنامه ای که از دولت اوباما به ارث رسیده است.

ترامپ در ماه سپتامبر این برنامه را ملغی اعلام کرد. این برنامه به 690 هزار جوانی که در دوران کودکی به طور غیر قانونی وارد آمریکا شده اند امکان می داد به طور قانونی کار و تحصیل کنند و از خطر اخراج شدن در امان باشند. ترامپ تا پنجم مارس به کنگره فرصت داد تا در این باره به توافق برسد.

 

انتهای پیام/

توئیت ترامپ درباره قانون داکا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار