افزایش جوجه ریزی در واحدهای پرورش مرغ خوسف

رئیس شبکه دامپزشکی خوسف از افزایش جوجه ریزی در واحدهای پرورش مرغ خوسف خبر داد.

دکتر رضا محمودی رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان خوسف در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛گفت:در نه ماهه اول سال جاری 3 میلیون و 115 هزار قطعه جوجه یکروزه در واحدهای پرورش مرغ گوشتی تحت نظارت دامپزشکی پرورش یافته اند که جوجه ریزی نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارای بیش از 500 هزار قطعه بوده است.

وی افزود:این میزان جوجه ریزی در 65 واحد مرغ گوشتی پرورش داده شده است که این واحدها یک میلیون و 200 هزار قطعه ظرفیت اسمی دارد و شهرستان خوسف جزء معدود شهرستان های استان است که بیش از 80 درصد واحدهای آن در حال حاضر کاملا فعال است.

دکتر محمودی گفت:شبکه دامپزشکی خوسف با بهره گیری از توان همکاران بخش دولتی و خصوصی بر تمامی مراحل پرورش نظارت دارد و همچنین با ثبت اطلاعات واحد در سامانه پایش بیماری های طیور سازمان دامپزشکی،بر حمل  و نقل طیور و شناسایی کانون های بیماری،آمار تلفات و شرایط بهداشتی در واحدها نظارت خود را هدفمند می کند.

رئیس شبکه دامپزشکی خوسف بر تعامل سازنده بین مرغداران با دامپزشکان بخش خصوصی و دولتی تأکید کرد و افزود:مرغداران به توصیه های کارشناسان دامپزشکی در خصوص رعایت ضوابط بهداشتی،مسائل قرنطینه ای و واکسیناسیون جوجه های گوشتی توجه کنند تا صنعت مرغداری شهرستان در برابر بیماری ها و خسارات اقتصادی ایمن شود.

انتهای پیام/غ

نظارت دامپزشکی خوسف بر بیش از سه میلیون قطعه جوجه ریزی

برچسب ها: دامپزشکی ، غذا و دارو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.