شهرضا دومین قطب پرورش طیور در استان اصفهان است

رئیس شبکه دامپزشکی شهرضا گفت: شهرستان شهرضا به عنوان دومین قطب پرورش طیور در استان اصفهان مطرح شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حمید رئیس‌‌زاده  با اشاره به بازدید شبکه دامپزشکی شهرضا از مرغداری‌ها، اظهار کرد: بیش از 170 واحد پرورش طیور گوشتی با ظرفیت‌ جوجه‌ریزی ماهانه بیش از 600 هزار و چهار واحد مرغ تخم‌گذار با ظرفیت حدود 290 هزار قطعه، دو واحد پرورش پولت با ظرفیت حدود 180 هزار قطعه، یک واحد پرورش مرغ مادر تخم‌گذار، دو واحد پرورش بوقلمون و دو واحد پرورش بلدرچین در سطح شهرستان با مجوز رسمی از شبکه دامپزشکی شهرضا در حال فعالیت هستند.

وی افزود: در هر دوره پرورش از واحدهای متقاضی قبل از صدور مجوز پرورش و تولید، بازرسی بهداشتی به عمل می‌آید و به صورت هدفمند و یکپارچه سطح بهداشتی واحدها در هر دوره ارتقا می‌یابد.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرضا گفت: می‌توان گفت با اقداماتی که سال‌های گذشته انجام شده یکی از موفق‌ترین شهرستان‌ها در بحث پرورش طیور در سطح استان، شهرستان شهرضا است و این شهرستان به عنوان دومین قطب تولید در زمینه پرورش طیور در استان مطرح شده است.

وی با اشاره به فعالیت کارخانجات خوراک دام، بیان داشت: شهرضا یکی از سه قطب تولید خوراک دام، طیور و آبزیان استان محسوب می‌شود و با داشتن 11 کارخانه خوراک و مکمل‌های دامی نقش عمده‌ای در اشتغال‌زایی و چرخه اقتصادی شهرستان ایفا می‌کند.

رئیس‌زاده ادامه داد: در سال 96 بیش از 28 هزار کیلوگرم خوراک از شهرستان شهرضا به کشورهای آسیایی صادر شده که نشان دهنده سطح کیفی و بهداشتی قابل قبول این محصول در شهرستان است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به توصیه‌های بهداشتی در خصوص خرید محصولات محلی، خاطرنشان کرد: محلی بودن یک محصول به هیچ وجه به معنی سالم بودن آن نیست و این موضوع درباره تخم‌مرغ محلی، شیر خام و فرآورده‌های لبنی بسیار مهم‌تر و حساس‌تر است.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرضا گفت: توصیه اکید ما این است که مردم در هنگام خرید هرگونه محصول غذایی از هویت بهداشتی آن اطمینان خاطر پیدا کنند و پروانه بهداشتی از سازمان دامپزشکی کشور، کد محصول، کد رهگیری، تاریخ تولید و انقضا و آدرس و نام شرکت ضمیمه محصول محلی باشد.

 

انتهای پیام/م

مردم  هنگام خرید محصول غذایی از هویت بهداشتی آن اطمینان پیدا کنند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.