شهره بودن یزدی‌ها در خوش نامی، دینداری و فرهنگ غنی

استاندار یزد با بیان اینکه در تعطیلات نوروز سال ۱۳۹۷ از بخش‌ها و کمیته‌های زیرمجموعه ستاد خدمات سفر نوروزی استان بازدید می‌کند، گفت: خدمت رسانی مطلوب به گردشگران با کمک مردم و بهره گیری از ظرفیت تشکل‌های غیردولتی انجام شود که این خوش نامی و فرهنگ غنی مردم یزد را می‌رساند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ محمود زمانی قمی در نشست ستاد اجرایی خدمات سفر استان  یزد گفت: تشکل‌های غیردولتی مورد اعتماد مردم هستند و مشارکت و همکاری آن‌ها برای بهبود خدمت رسانی امری مرسوم در کشور‌های مختلف است، از این رو باید از ظرفیت تشکل‌ها به بهترین نحو استفاده شود.

وی با تاکید بر دولتی نکردن فعالیت‌ها و رویداد‌ها برای کمک رسانی، تصریح کرد: در کشور‌های مختلف نهاد‌های مردمی در رویداد‌ها و حوادث مختلف به دولت کمک می‌کنند، اما این موضوع در ایران کمتر مشاهده می‌شود، طوریکه در هر حادثه‌ای توقع و انتظار به طور صرف بر روی دولت معطوف می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به ثبت بافت تاریخی یزد در فهرست میراث جهانی نزد سازمان علمی، فرهنگی و آموزشی ملل متحد (یونسکو) انتظار گردشگران داخلی و خارجی برای دریافت خدمات مطلوب بیشتر شده و این موضوع، فرصت مغتنمی برای عرضه داشته‌ها و ارزش‌های تاریخی و تمدنی یزد است.

زمانی قمی با بیان اینکه یزدی‌ها همواره به خوش نامی، دینداری و فرهنگ غنی شهره بوده و هستند، افزود: باید به مواردی از جمله سلامت مواد غذایی، نظارت بر قیمت ها، خدمت رسانی سریع در حوادث رانندگی و تصادف به طور جدی توجه شود.

استاندار یزد با تاکید بر نقش حساس کمیته حمل و نقل ستاد خدمات سفر در کاهش حوادث جاده‌ای خاطرنشان کرد: اعضای این کمیته با همکاری معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری و ماموران انتظامی برای رفع نقص‌ها و نصب تابلو‌های هشدار دهنده به منظور بهبود امنیت در جاده‌ها تلاش کنند.

وی با تبیین لزوم برگزاری نشست با هیات امنای مساجد و حسینیه‌ها به منظور استفاده احتمالی از این فضا‌ها برای اسکان گردشگران، افزود: گردشگران و مسافران نوروزی از قشر‌های مختلف جامعه هستند و باید در راستای بهبود وضعیت نمازخانه ها، سرویس‌های بهداشتی و مراکز خدماتی توجه شود.

زمانی قمی همچنین ساماندهی و نظارت جدی بر فعالیت خانه‌های مسافر را خواستار شود و تصریح کرد: هرچند باید زمینه استفاده قشر‌های مختلف مردم از اماکنی با تنوع قیمت برای اسکان فراهم شود، اما فعالیت‌های موازی و در برخی موارد غیرقانونی نباید به بخش خصوصی آسیب برساند.


انتهای پیام/ ا

ورود ۹۶ هزار و ۳۰۰ گردشگر خارجی در ۹ ماهه سالجاری به یزد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار