استاندارخراسان شمالی تاکید کرد:

برخورد قاطع با تولیدکنندگان مواد مخدر و الکلی

استاندارخراسان شمالی بر برخورد قاطع با تولیدکنندگان مواد مخدر و الکلی تاکید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛ به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری، محمدرضا صالحی استاندارخراسان شمالی در هفتمین نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان با تاکید بر این که برخورد قاطع و جدی با تولید کنندگان مواد مخدر و الکل از سوی نیروی انتظامی انجام خواهد شد، اظهار داشت: ما نیز از این موضوع قاطعانه حمایت خواهیم کرد.

وی اشاره ای نیز به حوزه مسایل جوانان در امر مبارزه با مواد مخدر داشت و گفت: در این حوزه بر پیشگیری،آموزش و توانمند سازی جوانان تاکید داریم و برای تحقق این مهم، نیازمند همدلی و هم افزایی تمام دستگاه های اجرایی استان هستیم.

وی با بیان این که از شکل گیری خوابگاه های دانشجویی برای کاستن از آسیب های احتمالی ناشی از سکونت دانشجویان در دیگر اماکن حمایت خواهیم کرد، افزود: ایجاد محیط های با نشاط و غنی سازی اوقات فراغت دانشجویان و در اختیار قرار دادن رایگان سالن های ورزشی در روستاها و شهرها در بازه های زمانی خاص برای دانش آموزان و دانشجویان نیز باید در دستور کار مدیران متولی این امر قرار گیرد.

وی بیان کرد: امیدواریم تمام اعتبارات تخصیصی به دانشگاه ها در انی حوزه هزینه شود تا شاهد کاهش یا به حداقل رساندن مشکلات حوزه دانشجویی باشیم.

صالحی هم چنین خواستار توسعه و تقویت کانون های سلامت دانشجویی شد و افزود:با اجرای طرح های پیام و بدیع در دانشگاه های دولتی باید به تقویت کانون ها و تشکل های سلامت دانشجویی توجه بیشتری شود.

وی با قدردانی از برنامه های پیشگیری از اعتیاد در دانشگاه ها اظهار داشت:در امر مبارزه با مواد مخدر پیشگیری و پیش بینی نقش مهمی را دارد لذا مدیران دستگاه های اجرایی، روسای دانشگاه ها و صدا و سیما به این مساله توجه خاصی داشته باشند.

استاندار خراسان شمالی در بخش دیگر سخنان خود با بیان این که بحث اعتیاد صرفا موضوع مواد مخدر نیست، افزود: شاید بدترین نوع اعتیاد را باید اعتیاد به عادات زشت از جمله تجسس در کار دیگران و وارد شدن به حریم خصوصی دانست که حاضر به ساختار شکنی و ترک آن ها هم نیستیم.

گفتنی است : بررسی مصوبات جلسه گذشته،بررسی مصوبات یکصد و سی و چهارمین جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور،ارائه گزارش دانشگاه بجنورد در باب طرح های پیام و بدیع(دانشگاه عاری از دخانیات)، و ارائه گزارش اقدامات انجام گرفته کمیته های تخصصی شورا در 9 ماهه امسال از دستور کارهای این شورا بود.

انتهای پیام/آ

هفتمین نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.