هزینه 1.5 میلیارد تومانی برای فضای سبز و نظافت اصفهان

رئیس شورای شهر اصفهان گفت: در هر 24 ساعت در اصفهان بیش از 1.5 میلیارد تومان برای نگه‌داری فضای سبز و خدمات نظافت هزینه می‌کنیم و این به جز هزینه توسعه فضای سبز شهری است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،فتح‌اله معین صبح امروز در اولین کنگره بین‌المللی و تکنولوژی‌های نوین در فضای سبز شهری اظهار داشت: پارک و فضای سبز جز لاینفک شهرسازی و جز نیازی‌های اول زندگی شهری است.

وی افزود: در دو دهه گذشته وضعیت سکونت شهروندان در همه کشورها تفاوت کرده است و شهرنشینی رشد فزاینده‌ای داشته است.

رئیس شورای شهر اصفهان با بیان اینکه رشد شهرنشینی موضوعی است که همه کشورهای دنیا با مواجه‌اند بیان داشت: پس از پیروزی انقلاب جمعیت روستایی کشور از جمعیت شهرنشین بیشتر بود ولی امروز حدود 75 درصد جمعیت کشور شهرنشین شده‌اند و این موضوع به دلیل نیازهای زندگی امروزی است که الزاماً به جوامع تحمیل شده است.

معین خاطرنشان کرد: رشد جمعیت شهری نیازها و ضرورت‌های خود را دارد وقتی جمعیت شهری زیاد شود تراکم هم زیاد می‌شود چراکه مدیریت شهری برای جلوگیری از توسعه شهری و افزایش خدمات که هزینه بالایی در پی دارد به سمت افزایش تراکم شهری می‌رود.

وی با اشاره به تأثیرات فضای سبز شهری خاطرنشان کرد: یکی از تأثیرات فضای سبز شهری تأثیراتی است که بر محیط اکولوژیک شهری می‌گذارد و این موضوع با هیچ‌چیز دیگری قابل جایگزینی نیست و نمی‌توان تأثیر آن را به وجود آورد.

رئیس شورای شهر اصفهان با اشاره به فضای سبز تفرجگاهی در شهرها بیان داشت: این نوع فضای سبز با وضعیتی که در کلان‌شهرها داریم جزو مواردی است که به مدیران شهری تحمیل شده و جزو ضرورت‌هایی است که مدیران شهری مجبورند به آن توجه کنند.

معین ادامه داد: یکی از موضوعات مطرح در زندگی شهری فاصله گرفتن نسل امروزی از طبیعت خدادادی است در بسیاری از کشورها مدرسه طبیعت را تعریف کرده‌اند تا برخی اوقات دانش آموزان به این مدارس بروند و با طبیعت خدادادی آشنا شوند.

وی توجه به فضای سبز شهری را جزو الزامات غیرقابل تبدیل شهری دانست و گفت: هزینه‌های فضای سبز شهر و خدمات نظافت شهر بیشترین هزینه‌های شهری شهرداری اصفهان را تشکیل می‌دهند در هر 24 ساعت در اصفهان بیش از 1.5 میلیارد تومان برای نگه‌داری فضای سبز و خدمات نظافت هزینه می‌کنیم و این به جز هزینه توسعه فضای سبز شهری است.

رئیس شورای شهر اصفهان تأکید کرد: در زمینه فضای سبز شهری الزاماً باید از تکنولوژی‌های روز استفاده کنیم، چون به جز این روش تأمین هزینه‌ها و نگه‌داری فضای سبز غیرممکن خواهد بود.

 

انتهای پیام/م

 

برگزاری کنگره بین‌المللی و تکنولوژی‌های نوین در فضای سبز شهری

برچسب ها: شورای شهر ، شهرداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار