تا فرصت باقیست کشاورزان محصولات خود را بیمه کنند

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان کرمانشاه گفت:با توجه به نوع قرار داد سهم کشاورزان در پرداخت حق بیمه ۲۰تا ۳۰درصد بوده و مابقی را دولت پرداخت می کند.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه  ؛ خسرو شهبازی رئیس سازمان جهادکشاورزی استان کرمانشاه گفت: با توجه به وضعیت نامناسب بارندگی ها در فصل کشت و به منظور کمک به کشاورزان استان، فرصت بیمه محصولات کشاورزی تا ۳۰دی ماه سالجاری تمدید شد.

خسرو شهبازی افزود: با توجه به اینکه در چنین مواقعی تنها راه کمک به کشاورزان از طریق صندوق بیمه محصولات کشاورزی بوده و یکی از مسائلی که می تواند از ریسک پذیری در کشاورزی جلوگیری کند بحث بیمه هست با پیگیری های انجام شده و با هدف کمک به کشاورزان استان برای چندمین بار و آخرین بار مهلت بیمه نمودن محصولات زراعی تا پایان دی ماه سال جاری تمدید شد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به نوع قرار داد سهم کشاورزان در پرداخت حق بیمه ۲۰تا ۳۰درصد بوده و مابقی را دولت پرداخت می کند.

شهبازی با اشاره به نگاه ویژه دولت به بیمه محصولات کشاورزی، افزود: در این راستا و طی سال‌های 95 و 96 یکهزار و صد میلیارد تومان دولت به صندوق بیمه محصولات کشاورزی کمک کرده است.

وی با بیان اینکه در سالجاری ۵۸۰ هزار هکتار از اراضی استان گندم و جو کشت گردیده تصریح کرد: در استان ۹۷هزار هکتار گندم آبی، ۳۱۶هزار هکتار گندم دیم، ۱۲هزار هکتار جو آبی و ۱۵۷هزار هکتار جو دیم در پاییز امسال کشت شده است.

شهبازی در پایان با بیان اینکه خشکسالی و ادامه کاهش بارشها ممکن است باعث افت تولید محصولات کشاورزان استان شود؛ از کشاورزان درخواست کرد تا فرصت باقیست نسبت به بیمه محصولاتی نظیر گندم، جو، کلزا و نخود خود اقدام کنند.

 

انتهای پیام/ز

 

کشاورزان نسبت به بیمه محصولاتی نظیر گندم، جو، کلزا و نخود خود اقدام کنند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار