یک هزار دستفروش غیربومی در سطح استان اردبیل وجود دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، محمدباقر حاجی‌لر رئیس اداره پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل صبح امروز در جلسه کمیته پیشگیری از تخلفات شهری اردبیل اظهار داشت: در حال حاضر وجود دستفروشان در سطح خیابان‌ها و معابر اردبیل به یک معضل اساسی تبدیل شده که باید در راستای ساماندهی وضعیت موجود اقدامات لازم انجام شود.

وی از فعالیت بیش از یک هزار نفر دستفروش غیربومی در سطح استان اردبیل خبر داد و گفت: این دستفروشان اغلب از شهرهای بستان‌آباد و سراب و روستاهای اطراف این شهرها به استان آمده و اقدام به دستفروشی در سطح خیابان‌ها می کنند که این امر سبب بروز نارضایتی‌ها و نابسامانی‌ها در سطح شهرها شده است.

رئیس اداره پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل بیان کرد: با توجه به اینکه دستفروشان از شهرهای شمالی و جنوبی استان نیز برای فروش محصولات کشاورزی خود به شهر اردبیل آمده و اقدام به دستفروشی می‌کنند تنها در خود شهر اردبیل 550 دستفروش اعم از دستفروشان وانتی، نیسان، سیار و ارابه شناسایی شده است.

حاجی‌لر با تاکید بر همکاری دستگاه‌های مرتبط در امر ساماندهی دستفروشان در اردبیل تصریح کرد: برخوردهای قهری با این افراد چاره‌ساز نبوده به طوری که با جمع‌آوری آنها از سطح یک خیابان شاهد استقرار آنها در خیابان‌های دیگر و ادامه فعالیت‌های آنهامی‌شویم که ضروری است برای ساماندهی این امر اقدامات و برنامه‌ریزی شود.

رئیس اداره پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل با اشاره به تعیین چهار منطقه از شهر اردبیل برای ساماندهی دستفروشان در سال گذشته افزود: مشکل معارض مانع از اجرای این طرح در شهر اردبیل شد که انتظار می‌رود شهرداری در این زمینه اقدامات لازم را انجام داده و بازارهای روز را برای ساماندهی دستفروشان در سطح شهر اردبیل راه‌اندازی کند.

 

انتهای پیام/ع

ساماندهی دستفروشان در استان اردبیل

 

برچسب ها: اشتغال ، بیکاری ، دادگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.