استاندار سمنان :

کاهش آمار بیکاری سمنان در گرو توجه به صنایع معدنی است

استاندار سمنان گفت : رونق بخش اقتصادی و کاهش آمار بیکاری در استان سمنان از جمله در گرو توجه به صنایع معدنی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛  سید شهاب الدین چاوشی استاندار سمنان گفت : برای حل مشکلات بهره برداران معادن سمنان، تمامی دستگاه های اجرایی اهتمام ویژه داشته باشند.

استاندار سمنان افزود : سمنان به لحاظ برخورداری از ذخایر معدنی در مقایسه با دیگر استان ها از رتبه مطلوبی در کشور برخوردار است.

وی با اشاره به ضرورت و اهمیت اشتغال جوانان در بخش معدن استان، تصریح کرد : باید با تشکیل شورای معادن براساس ماده 43قانون برنامه ششم توسعه، بر اساس چارچوب قوانین و مصوبات شورای عالی معادن برای کاهش آمار بیکاری در این بخش اقدام کرد.

چاوشی با اشاره به ظرفیت و گنجایش بالای استان در بخش معدن ،اظهار داشت : با تشکیل شورای معادن استان سمنان و با رعایت سیاست های کلی و اجرای قانون رفع موانع سرمایه گذاری در معدن و صنایع معدنی به جذب مشارکت بخش خصوصی منجرخواهد شد.

استاندار سمنان با اشاره به این که سمنان رتبه اول در تولید گچ، نمک، سلستین و زئولیت، رتبه دوم در سولفات سدیم ، رتبه سوم در ذغال سنگ و تولید کرومیت را دارد، بیان داشت : اکنون در این استان از 42 نوع ماده معدنی بهره برداری شده سالانه 23 میلیون تن انواع مواد معدنی تولید می شود.

استان سمنان دارای سه و نیم میلیارد تن ذخیره زمین شناسی و بیش از پنج هزار و 500 میلیون تن ذخیره قطعی معدنی دارد.

وی افزود : تعداد 561 واحد معدنی در این استان برای چهار هزار و 200 بهره بردار این واحدها اشتغال ایجاد کرده است.

انتهای پیام / ذ

بهره برداری از 42 نوع ماده معدنی در استان سمنان

برچسب ها: اشتغال ، بیکاری ، معدن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.