برگزاری همايش رنگزاهای طبيعی در خراسان شمالی

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی خراسان شمالی گفت: همایش رنگزاهای طبیعی در صنایع دستی برای نخستین بار در این استان برگزار می شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بجنورد؛علی عابدی معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان خراسان شمالی گفت: همايش رنگزاهای طبيعی  با محوریت کاربرد رنگزاهای طبیعی در صنایع دستی ، رنگزاهای طبیعی ، سنت و مدرنیته ، رنگزاهای طبیعی و تجاری سازی صنایع دستی ، روانشناسی و رنگزاهای طبیعی در صنایع دستی در خراسان شمالی برگزار خواهد شد.

وی مهلت ارسال آثار را تا سی ام بمهن ماه سال جاری اعلام کرد و افزود : استفاده از رنگدانه ها و رنگزاهای طبیعی در صنایع دستی ، سبب شده تا این حوزه در زمینه بین المللی با اقبال بیشتری مواجه باشد و مورد توجه قرار بگیرد.

عابدی اظهار کرد : در این همایش ظرفیت و پتانسیل های خراسان شمالی را در حوزه رنگرزی معرفی و از پیشکسوتان این حوزه تقدیر خواهیم کرد .

وی با بیان اینکه پایه تمام رشته هایی که در حوزه صنایع دستی از رنگ استفاده می کنند رنگ های سنتی و طبیعی است ، تصریح کرد : رنگرزی سنتی فقط مواد نخی و مورد نیاز دست بافته های داری مانند فرش و گلیم نیست بلکه در تمام رشته های صنایع دستی از قبیل نخ ، چوب، چرم و سفال هم استفاده می شود.

معاون صنایع دستی استان افزود : با توجه به وجود مناطق طبیعی و بکر به عنوان خاستگاه بخش عمده ای از رنگزاهای طبیعی و همچنین سابقه کهن استفاده از رنگزاهای طبیعی ، در این راستا در خراسان شمالی از وضعیت مطلوبی برخوردار هستیم.

وی در ادامه گفت : علاقه مندان می توانند آثار خود را به آدرس NKCHTO.MIRAS@ GMAIL.COM ایمیل و یا به معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی ارسال کنند.

گفتنی است : این همایش چهاردهم و پانزدهم اسفند ماه سال جاری در خراسان شمالی برگزار می شود.

انتهای پیام/آ

برگزاری همایش رنگزاهای طبیعی و سنتی اسفند ماه در استان خراسان شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.