میزبانی مسابقات بین المللی فرصتی ویژه برای توسعه صنعت توریسم ورزشی

هیئت بدمینتون زنجان میزبان مسابقات بین المللی دهه مبارک فجر خواهد بود.

زنجان میزبان مسابقات بین المللی بدمینتونبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان ؛ انصاری رئیس هیئت بدمینتون استان زنجان با اشاره به اجرای طرح استعدادیابی رشته بدمینتون در این استان گفت: این طرح  با حضور 3 هزار 600نفر از کل مدارس در سنین پایه، توسط مربیان مجرب هیئت استعدادیابی ومورد سنجش و ارزیابی و تعیین سطح و کلاس بندی قرار گرفت

وی افزود: همچنین برای ایجاد جامعه آماری دقیق از کل ورزشکاران، سیستم بانک اطلاعاتی و ثبت کلیه مشخصات فردی و ورزشی را در هیئت راه اندازی شده  تا برای برنامه ریزی های آینده، بانک اطلاعات جامع از کل ورزشکاران در اختیار داشته باشیم.

انصاری ادامه داد : در حال حاضر قریب به8 هزار نفر در استان فعال در این رشته هستند که در بخش بانوان وآقایان در رده های سنی مختلف در شهر زنجان در دو سالن اختصاصی 15 خرداد و آکادمی بدمینتون همه روزه تمرین می کنند.

 رئیس هیئت بدمینتون استان زنجان ادامه داد: برای  حفظ ورزشکاران جذب شده و همچنین پشتوانه سازی تعامل تفاهم نامه ای با اداره کل آموزش و پرورش استان را امضاء شده که بر طبق این تفاهم نامه آموزش و پرورش سالن هایی را که در اختیار دارد و همچنین سالن های اختصاصی بدمینتون در دست هیئت، دانش آموزان را معرفی ودر ساعات ورزش به امر فعالیت و آموزش بدمینتون اختصاص پیدا کند.

انصاری گفت:همچنین برای ایجاد انگیزه حضور بیشتر ورزشکاران امتیازاتی چون تخفیف شهریه 50 درصد برای ورزشکاران که دو نفر از یک خانواده هستند و 20درصد برای فرزندان فرهنگیان،اساتید دانشگاه و همچنین به افرادی که از مراکز حمایتی مثل کمیته امداد و بهزیستی معرفی می شوند به صورت رایگان می توانند در کلاس ها شرکت نمایند.

رئیس هیئت بدمینتون استان در خصوص میزبانی و سطح مسابقات بین المللی  بدمینتون دهه مبارک فجر نیز گفت : این مسابقات به لحاظ دارا بودن درجه A فدراسیون آسیا و همچنین کسب سهمیه حضور در المپیک از اعتبار بالایی برخورداراست.

وی افزود:در مسابقات دوره های گذشته بیش از بیست تیم شرکت داشته اند که پیش بینی ما برای این دوره حضور بیش از بیست تیم خارجی از کشور های صاحب عنوان  است

  انصاری گفت:با ظرفیت خوب میزبانی زنجان  و همچنین تجربه برگزاری مسابقات بین المللی این اطمینان و تعهد را به مسئولین فدراسیون داده شده است که به نحوه مطلوب این مسابقات را برگزار شود، به همین خاطر نیازمند همکاری و مساعدت همه مسئولین استان هستیم.

وی افزود: میزبانی مسابقات بین اللملی فواید وثمرات بسیاری برای استان از لحاظ درآمدزایی و رونق اقتصادی وجلب و توسعه صنعت توریسم ورزشی و گردشگری و معرفی آثار علمی، تاریخی وفرهنگی استان را در بردارد به همین منظور جلساتی رو در وزارت ورزش و جوانان، فدراسیون بدمینتون با حضور  استاندار و معاونین ایشان داشته ایم.

انتهای پیام/ن

هیئت بدمینتون زنجان میزبان مسابقات بین المللی دهه مبارک فجر خواهد بود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.