بهره مندی 935 روستا از اینترنت پرسرعت در استان اردبیل

مدیرکل ارتباطات و فن آوری اطلاعات استان اردبیل از بهره مندی 935 روستا از اینترنت پرسرعت در استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، بهروز رزمی، مدیرکل ارتباطات و فن آوری اطلاعات استان اردبیل با اشاره به خدمات ارائه شده در ارتباط با اینترنت پرسرعت در روستاها افزود: در 2 سال گذشته از 1800 روستای استان 72  روستا از اینترنت پرسرعت بهره مند بودند که این آمار هم اکنون به 935 روستا رسیده است.

وی اضافه کرد: درباره خدمات ارائه شده در ارتباط با تلفن همراه هم در پایان سال 94 نسل سوم تلفن همراه در 2 شهر دایر بود که در حال حاضر نسل سوم در تمام شهرهای استان دایر شده است .

مدیرکل ارتباطات و فن آوری اطلاعات استان اردبیل گفت: نسل چهارم تلفن همراه هم در 18 شهر دایر شده که تا پایان سال جاری هشت شهر باقی مانده هم بهره مند از نسل چهارم تلفن همراه خواهند شد .

رزمی از راه اندازی 25 دستگاه خود پرداز در روستاهای استان خبر داد و گفت: این طرح هفته آینده با حضور مسئولان استانی بصورت نمادین در روستای نیارق اردبیل افتتاح می شود.

وی توسعه شبکه فیبر نوری در حدود یکهزار کیلومتر در حوزه ارتباطات زیر ساخت ها ،ایجاد 23 دفتر پست بانک و جابجایی 12 میلیون مرسوله پستی را از اقدامات انجام شده در 2 سال اخیر اعلام کرد و گفت: طرح Gnaf(آدرس جغرافیایی کد پستی ده رقمی )و طرح سیماک (سامانه یکپارچه مدیریت املاک کشور ) از جمله طرح های در دست اجرای استان هستند که بخوبی پیش می رود .

مدیرکل ارتباطات و فن آوری اطلاعات استان اردبیل همچنین گفت: امسال 960 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح های ارتباطی این استان سرمایه گذاری شده است.

رزمی افزود: این طرح ها که در حوزه ارتباطات و فن آوری اطلاعات از جمله فیبر نوری، اینترنت پرسرعت ،پست، تلفن همراه، تلفن شهری و روستایی است تا پایان سال جاری با حضور وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات به بهره برداری می رسد.

وی بیان کرد: سال گذشته نیز یک هزار 890 میلیارد ریال اعتبار در حوزه های مختلف ارتباطات و فن آوری استان سرمایه گذاری شد که تحول زیادی در این حوزه ها ایجاد کرد .

مدیرکل ارتباطات و فن آوری اطلاعات استان اردبیل بااشاره به تعهد اشتغال استان در قالب اجرای طرح تکاپو گفت: اشتغال 4 هزار نفر در حوزه ارتباطات و فن آوری اطلاعات(ict) استان برای یک دوره سه ساله در قالب طرح تکاپو فراهم می شود.

رزمی بیان کرد: 24 تفاهمنامه بین شرکت های ملی و استانداری اردبیل در قالب 45 طرح با سرمایه گذاری یک هزار میلیارد ریال برای دوره سه ساله امضا شده که اشتغال 4 هزار نفر در این حوزه فراهم می شود .

وی اظهار کرد: طرح تکاپو (توسعه کسب و کار و اشتغال پایدار) طرح قابل اجرا مابین وزارت کار و وزارت ارتباطات است که استان اردبیل در لیست کشوری قرار گرفته و این امتیاز خوبی برای استان در ارتباط با اشتغالزایی در حوزه ict محسوب می شود.

رزمی از ایجاد و استقرار 40 شرکت در مراکز رشد استان خبر داد و افزود: برگزاری 15 نشست تخصصی اشتغال،پنج رویداد کارآفرینی پایان هفته،هشت برنامه دورهمی،راه اندازی مرکز توانمندی و تسهیل کسب و کار های نوپای فاوا و راه اندازی مرکز آپا از جمله اقدامات انجام شده در استان است.

انتهای پیام/ح

اشتغال 4 هزار نفر در حوزه ارتباطات و فن آوری اطلاعات استان اردبیل

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار