رئیس شورای عالی صلح افغانستان:

تماس های غیر رسمی برای پیشبرد صلح با طالبان جریان دارد

رئیس شورای عالی صلح افغانستان اعلام کرد که تماس‌های غیر رسمی با گروه طالبان برقرار شده است.

تماس های غیر رسمی برای پیشبرد صلح با طالبان جریان داردبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «محمد کریم خلیلی»، رئیس شورای عالی صلح افغانستان با تأکید بر مذاکرات بین الافغانی در پروسه صلح می‌گوید که تماس‌های غیر رسمی با گروه طالبان برقرار شده است. 

وی امروز در نشستی که تحت عنوان «کنفرانس ملی مشورتی جامعه مدنی، جوانان و زنان پیرامون صلح» از سوی این شورا برگزار شده بود گفت که این شورا بر اساس راهبرد جدید، گفتگوهای صلح را دنبال می کند. 

خلیلی تصریح کر‌د که گفتگوهای غیر رسمی با مخالفان مسلح دولت در جریان است و این شورا روی چگونگی گفتگوهای صلح با مخالفین مسلح کار می کند. 

رئیس شورای عالی صلح افغانستان گفت:« اکنون ما روی هدف اصلی شورای عالی صلح تمرکز داریم، تماس‌های غیر رسمی با مخالفان مسلح در جریان است، شورای عالی صلح در هماهنگی با حکومت در راستای زمینه سازی و پیشبرد مذاکرات تلاش می نماید». 

خیلی افزود که هم اکنون شرایط مناسب در سطح ملی و بین المللی برای پیشبرد پروسه صلح به میان آمده و همه جریان‌های سیاسی و حکومت افغانستان از روند صلح اعلام حمایت کرده‌اند. 

وی بیان داشت که اکنون یک نقشه راه و رویکرد تازه برای پیشبرد صلح در شورای عالی صلح ایجاد شده است.

به گفته وی، تلاش های صلح به کمک نشست‌های برخی از رهبران سیاسی، مقام‌های حکومتی و علما نتیجه موثری داشته است.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که روز گذشته یک هیات متشکل از اعضای شورای عالی صلح و شاخه ای از گروه طالبان به پادرمیانی حزب اسلامی حکمتیار، نشستی را در ترکیه برگزار کرده اند. 

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.