‌کمبود زمین معضلی مانع توسعه شهرک های صنعتی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان کمبود زمین را مانعی برای توسعه شهرک های صنعتی دانست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  نورالله حسن زاده، ‌رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان با اشاره به کمبود زمین برای توسعه شهرک ها  گفت: در شهرک‌های صنعتی اهواز همواره با کمبود زمین مواجه بوده‌ایم، به طوری‌که در شهرک صنعتی شماره 3 زمینی برای سرمایه گذاری های جدید ندارد.

وی بیان داشت: مشکل جاده دسترسی به شهرک صنعتی شماره 5 هنوز پس از گذشت مدت ها حل نشده اما با تصمیماتی که گرفته شد هم اکنون پیمانکار آن مستقر است و امیدواریم به موقع تکمیل شود. در صورت حل این مشکل، سرمایه گذاران بسیاری برای کار در این شهرک منتظر هستند.

وی با اشاره به وجود 70 شهرک و ناحیه صنعتی در خوزستان افزود: تأسیس بعضی از آن ها ضرورتی نداشت و در برخی نیز سرمایه‌گذاری صورت نگرفته است اما اگر در جایی به شهرک صنعتی جدید نیاز باشد با مصوبه دولت تاسیس می‌شود.

‌رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان بیان کرد: در شهرک‌های صنعتی اهواز همواره با کمبود زمین مواجه بوده‌ایم، به طوری‌که در شهرک صنعتی شماره 3 زمینی برای سرمایه گذاری های جدید ندارد.

وی با تاکید بر نقش شهرک‌های صنعتی در اشتغال‌ زایی، گفت: شهرک صنعتی 5 اهواز دارای مساحت 500 هکتار است و در صورت حل مسئله سند آن، تکمیل جاده و دریافت مجوز از سازمان محیط زیست می‌تواند نقش خوبی در اشتغال‌زایی داشته باشد.

حسن زاده با اشاره به اهداف شکل‌گیری شهرک‌های صنعتی، عنوان کرد: با توجه به سیاست کشور در تجمیع واحدهای صنعتی در یک مکان، که به منظور خدمات رسانی بهتر به واحدهای صنعتی، جلوگیری از آلودگی‌های زیست محیطی، و پیشگیری از مشکلات ناشی از کارهای مجزا بود، این شهرک‌ها ساخته شدند.

انتهای پیام/م

مشکل جاده دسترسی به شهرک صنعتی 5 اهواز هنوز حل نشده است

برچسب ها: صنعت ، اشتغالزایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.