پذیرفتن ۹ اثر در بخش نهایی جشنواره تئاتر عربی

دبیر جشنواره تئاتر عربی خوزستان گفت: ۹ اثر برای حضور در مرحله نهایی جشنواره تئاتر عربی پذیرفته شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  وهاب سعیدی، دبیر جشنواره تئاتر عربی خوزستان بیان داشت: بعد از فراخوان، ۱۸ اثر به دبیرخانه جشنواره واصل و ۹ اثر برای حضور در مرحله نهایی پذیرفته شد که از شهرهای سوسنگرد، خرمشهر، شوش، رامشیر، اهواز و ماهشهر هستند.

وی با اشاره به نامگذاری این جشنواره گفت: این دوره از جشنواره به نام شهدای مدافع حرم نامگذاری شده و قرار است از برخی خانواده های شهدای مدافع حرم سوسنگرد تقدیر می شود.

سعیدی تصریح کرد: امسال جشنواره با رویکرد و نگاه بین المللی برگزار می شود و یک گروه و یک داور از عراق، سوریه، لبنان و عمان نیز در جشنواره شرکت می کنند و از عمان هم یک داور در جشنواره حضور دارد و آثار را داوری می کند.

دبیر جشنواره تئاترعربی خوزستان گفت: وقتی جشنواره به صورت بین المللی برگزار شود به طور حتم گروه ها به نام ایران در جشنواره شرکت می کنند و یک ارتباط متقابل فرهنگی با کشورهای دوست و همسایه برقرار می شود زیرا یک زبان مشترک بین ما و مردم عرب زبان کشورهای همسایه وجود دارد.

وی افزود: تماشای آثار برای همه مردم رایگان است و به همه گروه ها هم از قبل اعلام شده که باید آثار خود را قبل از جشنواره چندین بار در شهرهای خود اجرا کنند.

سعیدی در پایان بیان کرد: تندیس جشنواره از المان های بومی خوزستان و درخت نخل انتخاب شده که در جشنواره رونمایی می شود و به برگزیده های جشنوراه اهدا می شود.

انتهای پیام/م

۱۸اثر به دبیرخانه جشنواره تئاترعربی رسید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.