مصباحی‌مقدم در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

اختلافات منطقه‌ای با انسجام کشورهای اسلامی از بین می‌رود

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت:‌ اختلافات منطقه‌ای می‌تواند به واسطه انسجام کشورهای اسلامی از بین برود.

اختلافات منطقه‌ای به واسطه انسجام کشورهای اسلامی از بین خواهد رفتغلامرضا مصباحی مقدم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به وظیفه کشورهای اسلامی در برابر اقدامات کارشکنانه عربستان اظهار کرد: اگر کشورهای اسلامی آمادگی داشته باشند که به اتحاد دست یابند ایران از آنها به خوبی استقبال کرده و اختلافات منطقه‌ای می‌تواند به واسطه این انسجام از بین برود و با همبستگی ملل اسلامی قدرت بی‌نظیری در زمینه اقتصاد، سیاست و فرهنگی به دست خواهد آمد.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز گفت: بنابر آمارهای جهانی تعداد مسلمانان جهان به 1.5 میلیارد نفر می‌رسد که این رقم چیزی معادل جمعیت کشور چین است.

وی افزود: اگر 1.5 میلیارد انسان مسلمان متحد شده و دولت‌های آنها با یکدیگر انسجام پیدا کنند خواهند توانست که در برابر دشمنان ایستادگی کنند و سازمان کنفرانس اسلامی نیز به همین منظور پدیده آ‌مدi و کارکرد آن به این صورت است که منافع جهان اسلام مبنا قرار بگیرد.

مصباحی مقدم تصریح کرد: به دلیل کارشکنی‌های عربستان سعودی سازمان کنفرانس اسلامی از کارکرد ویژه خود خارج شده و نمی‌تواند رسالت خود را به خوبی نشان دهد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: ‌همان طور که مقام معظم رهبری خاطر نشان کردند اگر جهان اسلام با یکدیگر متحد شوند می‌توانند قدرت عظیمی را شکل دهند و این قدرت عظیم می‌تواند در شورای امنیت سازمان ملل کرسی داشته باشد و لازم است که به جهان اسلام حق وتو داده شود و اگر این گونه شود حمایت بزرگی از کشورهای عضو در برابر تعرض‌های کشورهای نظام سلطه صورت خواهد گرفت.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز ادامه داد: جهان اسلام نخبگان و منابع طبیعی بسیاری دارد و بیشترین منبع انرژی در اختیار کشورهای مسلمان است و منابع عمده نفت و گاز در این کشورهاست لذا اگر ملل اسلامی از این مواهب الهی به عنوان اهرمی برای اعمال قدرت به کار گیرند این اقدام قدرت‌های جهان را تحت‌الشعاع قرار خواهند داد.

وی تأکید کرد:‌ متأسفانه وابستگی سران برخی کشورها به دولت‌های مستکبر مانند آمریکا برای جهان اسلام ایجاد مشکل کرده و برخی کشورها مانند عربستان در خط سیاست‌های ایالات متحده حرکت کرده و به جای آنکه فلسطین مسئله اول آنان باشد به همبستگی با رژیم غاصب صهیونیستی می‌پردازند لذا این مسئله مانع بزرگی بر سر راه وحدت جهان اسلام است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار