فعال سازی سامانه داور در ۱۰ استان کشور

سامانه داور با هدف تسهیل مجوز کسب و کار در ۱۰ استان کشور فعال می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، حسین میرشجاعیان معاون اقتصادی وزیر اقتصاد و دارایی با تاکید بر استقرار سامانه رسیدگی به کسب و کار در جلسه شورای اداری مازندران گفت: با فراخوان عمومی اطلاع رسانی به مردم و فعالان اقتصادی به منظور نام نویسی در سامانه تسهیل شرایط اداری انجام می‌ شود.

وی افزود: بهبود محیط کسب و کار در کشور نیاز به کاهش بروکراسی اداره و روان سازی دریافت مجوز دارد و در ۱۰ استان کشور تاکنون زمینه برای استقرار سامانه پایش ملی رونق کسب و کار (داور) تاکید فراهم شده است.

معاون اقتصادی وزیر اقتصاد و دارایی گفت: راه اندازی پایگاه اطلاع رسانی مجوز‌های کسب و کار هدفگذاری شد و پس از استقرار سامانه داور میز خدمت یاور نیز در دستگاه‌ های اجرایی استقرار خواهد یافت.

میرشجاعیان افزود: متقاضیان می ‌توانند با ثبت نام در سامانه bemcenter.ir زمان کمتری برای دریافت مجوز صرف کنند.

وی با بیان اینکه سنتی بودن نظام اداری، عامل رکود و کندی صدور مجوزهاست، گفت: با تمرکز ۱۰ دستگاه تامین اجتماعی، بانک‌ها، وزارت بهداشت، ثبت شرکت‌ ها نظام دولت الکترونیکی سرعت می‌یابد.

معاون اقتصادی وزیر اقتصاد و دارایی افزود: ۲۷ درصد استعلامات هم اکنون برای قوه قضاییه، سپس نیروی انتظامی، اقتصاد دارایی انجام می‌شود.

محمد اسلامی استاندار مازندران در این نشست گفت: سامانه الکترونیکی صدور مجوزها در مازندران راه اندازی می شود و همه مدیران مکلفند از این سامانه برای تسهیل مجوزدهی و خدمت به مردم استفاده کنند.

وی با بیان اینکه دیوانسالاری اداری بزرگترین مانع کسب و کار در کشور است، افزود: با راه اندازی سامانه داور باید با بروکراسی اداری خداحافظی کرد.

استاندار مازندران بازدهی سرمایه و کاهش زمان صدور مجوز و خداحافظی با بروکراسی اداری را از مزیت‌ های راه اندازی سامانه داور اعلام کرد.

انتهای پیام/ م

فعال سازی سامانه پایش ملی رونق کسب و کار در مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار