آقای صالحی امیری! به لطف شما ما هم ۲ شغله شدیم

شنیده می‌شود کیومرث هاشمی پس از واگذاری صندلی ریاست کمیته ملی المپیک باز هم در عرصه ورزش باقی می‌ماند.

آقای صالحی امیری! به لطف شما ما هم ۲ شغله شدیمبه گزارش  گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان؛ کیومرث هاشمی از مدت ها قبل می دانست که باید با این صندلی خداحافظی کند و این اتفاق شاید قبل از انتخابات ریاست جمهوری واضح بود و وزارت ورزش و جوانان گزینه مناسبی را برای این صندلی در نظر گرفته بود و او شخصی نبود به غیر از صالحی امیری که قبلا در وزارت ورزش مدتی را به عنوان سرپرست سپری کرد و با مخالفت نمایندگان مجلس شورای اسلامی نتوانست به عنوان وزیر بر صندلی سئول جلوس کند.

صالحی امیری در این اواخر حکم های متعددی از شهرداری گرفت تا نشان دهد از سر بیکاری به ورزش نیامده است و این راهکاری برای مقابله با هجمه احتمالی بعد از انتخابات بود و بسیار هم موفق نشان داد.

انتخابات کمیته ملی المپیک در بخش ریاست 2 نماینده داشت که یکی صالحی امیری بود و دیگری محمود خسروی وفا که البته این دومی براحتی کنار رفت تا صالحی امیری و وزارت ورزش و جوانان کامروا شوند.

کناره گیری خسروی وفا از ریاست کمیته ملی المپیک در نوع خود قابل تامل است چرا که شاید صندلی کمیته ملی پارالمپیک با ریاست خسروی وفا تنها مرکزی است که وزارت ورزش و جوانان دوست دارد در ریاست آن هم دستی داشته باشد.

انتخابات 18 فدراسیون در کمال صداقت( البته به گفته داور زنی معاون وزیر ورزش و جوانان) برگزار شد و بدون مهندسی تغییرات عمده در بدنه ورزش شکل گرفت.

سلطانی فر تحت هر شرایطی می داند که این دوره تنها دوره ای است که او در ورزش حضور خواهد داشت و بعید می دانیم او در دولت آینده گزینه اصلحی برای وزارت ورزش و جوانان باشد.

اما مهمترین ایراد وارد به انتخابات کمیته ملی المپیک بحث خبره های ورزش بود.

صالحی امیری به این سمت دست یافت در حالیکه هیچگونه رزومه ورزشی نداشت به جز 70 روز سابقه سرپرستی وزارت ورزش که برای خبره بودن در ورزش کافی نبود.

زیر مجموعه های وزارت ورزش و جوانان به بهانه اینکه صالحی امیری به منابع مالی وصل است حضور او را مفید دانستند و ورزشی نبودن او را از ذهنشان پاک کردند.

روز مجمع فرا رسید و انتخابات همانند صحنه ای که قبلا بارها برای ما تکرار شده برگزار شد و بی استرس ترین فرد حاضر در این مجمع به ظاهر انتخاباتی خود صالحی امیری بود که حکم را از مدت ها قبل گرفته بود.

اما رئیس سابق یعنی کیومرث هاشمی نقش محوری در اجرای مجمع داشت و خندان تر از 2 ماه اخیر گهگاهی لبخند هایش به سلطانی فر و بالعکس در مجمع خود نمایی می کرد.

شاید برای اولین بار نبود اما از معدود دفعاتی بود که خبرنگاران راحت لم داده بودند و بدون استرس ارسال خبر میوه تناول می کردند.

خبرها از قبل در مورد ریاست آماده شده و تایپ شده بود و با اندکی تغییر آماده برای انتشار!  پشت لبخندهای کیومرث و یاران یک توافق پنهان بود.

شنیده می شود که کیومرث هاشمی بدش نمی آید در ورزش بماند اما قطع به یقین فدراسیون برای او کوچک است و معاونت در وزارت ورزش شاید برازنده روزهای فراق از صندلی المپیکی باشد.

هماهنگی و برنامه ریزی در ورزش موج می زند و این حاصل درایت سلطانی فر است. برنامه هایی در راستای حذف مخالفان و هماهنگی هایی برای جذب موافقان!

*و اما نکته ای که در میان این همه برنامه ریزی جلب توجه می کرد:

صالحی امیری پس از مجمع در جواب خبرنگاران برای 2 یا چند شغله بودن خود گفت: قرار است برای این موضوع استفسار کنیم!

واقعا از این مغزهایی که برای اینهمه فدراسیون، مخالف و موافق برنامه ریزی کرد بعید نیست که اول انتخاب می کنند و بعد استفسار؟

آقای صالحی امیری می داند که استفساریه یا به نوعی مجوز حضور وی در 2 یا چند شغل از پیش صادر شده است و اگر غیر از این بود وزیر محترم ورزش وقت خود را برای چند ساعت نشستن در مجمع کمیته ملی المپیک هدر نمی کرد.

خیلی ها با انتخابات کمیته ملی المپیک دو شغله شدند مخصوصا ما که به جز کار رسانه با این انتخابات سرِکار رفتیم.

انتهای پیام/

صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۶ ۲۷ دی ۱۳۹۶
خوب شد دیگه واسش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۲ ۲۷ دی ۱۳۹۶
پرسپولیسیم
آخرین اخبار