پرونده منجربه سازش؛

سازش۱۱ هزار پرونده درلرستان

رییس کل دادگستری لرستان از ۱۱ هزار پرونده منجر به سازش در استان خبرداد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ جعفر بدری رئیس کل دادگستری لرستان اظهار کرد: باید درجه تحمل و صبر اشخاص را در موضوعات و مسائل مختلف بالا ببریم.

وی ادامه داد: آمار‌ها نشان می‌دهد این روند رو به رشد است و چنانچه افزایش خشونت، پرخاشگری و اختلافات را نتوانیم مهار کنیم نهایتا باید این موضوع با مجازات درمان شود هر چند مجازات جوابگو نیست.

بدری بر مهار کردن خشونت درلایه‌های نسل جوان و کم سن و سال تاکید کرد و با بیان اینکه قطعا رفتار زمامداران در اخلاق و رفتار مردم تاثیرگذار است، تصریح کرد: این دعوا‌ها و اختلافات سیاسی، حزبی خواه ناخواه در رفتار مردم اثرگذار است.

رییس شورای قضایی لرستان بیان کرد: رویکردمان باید به سمت و سویی پیش رود که روند رو به رشد و افزایش جرم را مهار کنیم.

وی با بیان اینکه در لرستان این آمار‌ها قابل توجه است، اضافه کرد: این در حالیست که سال گذشته در شورای حل اختلاف استان ۱۹ هزار پرونده منجر به صلح و سازش شد و امسال نیز ۱۱ هزار پرونده به صلح و سازش منتهی شد.

بدری با بیان اینکه آمار اختلافات خانوادگی در استان نگران کننده است، خاطرنشان کرد: رشد طلاق دعاوی مختلف به دنبال دارد به گونه‌ای که سال گذشته ۹۰۰۰ پرونده اختلاف خانوادگی به دستگاه قضا وارد شده است.

رییس کل دادگستری لرستان عنوان کرد: باید زمینه‌های وقوع اختلاف و طلاق را از بین ببریم، البته از لحاظ آمار نزاع در استان از میانگین کشوری پایین‌تر هستیم و لازم است همه کمک کنند تا فرهنگ اسلامی صلح و سازش به خانواده‌ها و بین طرفین نزاع ترویج یابد تا جامعه‌ای سالم برای خود و فرزندان‌مان ایجاد کنیم.

انتهای پیام/م

۱۱ هزار پرونده در لرستان منجر به سازش شده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار