افتخاری در جلسه شورای عالی استان‌ها مطرح کرد؛

شورای عالی استان‌ها باید‌ فارغ‌ از سیاسی‌بازی باشد‌

عضو شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه شورا فارغ‌ از سیاسی‌بازی است، گفت: وحدت و تعامل‌ بین اعضای شورای عالی و تعامل با سایر دستگاه‌ها از دیگر وجوه مشترک ما است.

شورای عالی استان‌ها باید‌ فارغ‌ از سیاسی‌بازی باشد‌به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ عباس افتخاری نماینده استان قزوین در شورای عالی استان‌ها در دومین‌ جلسه از دور پنجم شورای عالی استان‌ها که امروز(پنج‌شنبه) برگزار شد، در نطق پیش از دستور خود در جلسه شورای عالی استان‌ها با اشاره به وجه‌ اشتراک  تمامی اعضا‌ اظهار کرد: مهم‌ترین وجه اشتراک همه ما ارتقای جایگاه شورا، حفظ شأن و منزلت‌ شورای عالی است.

نماینده استان قزوین در شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه شورا فارغ‌ از سیاسی‌بازی است، گفت: وحدت و تعامل‌ بین اعضای شورای عالی و تعامل با سایر دستگاه‌ها از دیگر وجوه مشترک ما است.

افتخاری با تأکید بر اینکه باید در تصمیم‌گیری‌ها نظر جمع ملاک باشد نه فرد، گفت: ساماندهی تشکیلات دبیرخانه و استفاده از نیروهای توانمند و شایسته از دیگر اشتراکات اعضای شورا است.

نماینده استان قزوین در شورای عالی استان‌ها در ادامه با پیشنهاد برنامه‌هایی برای شورای عالی استان‌ها تأکید کرد: باید در راستای تصدی‌ مدیریت‌ها به شوراها و شهرداری‌ها تلاش شود و اختیارات وزارتخانه‌ها کاهش یابد.

وی افزود: کاهش بودجه و نیروی انسانی وزارتخانه‌ها و تلاش‌ برای دیده شدن شورای عالی در کنار مجلس باید در دستور کار قرار گیرد.

نماینده استان قزوین در شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه در جهت بازنگری قانون شوراها و پیگیری قوانین مسکوت مانده‌ باید تلاش شود، اظهار کرد: قوانین غیرضروری باید حذف و قوانین تأمین‌کننده نیازهای روز وضع شوند.

وی با تأکید بر اینکه پیگیری موضوعات و مسائل توسط کل اعضا باید صورت گیرد، اظهار کرد: اگر موضوعی دغدغه همه اعضا باشد حتماً نتیجه می‌دهد.

افتخاری در پایان با اشاره بر ضرورت افزایش منطقی کمیسیون‌ها گفت: رعایت اخلاق در شورای عالی و احترام به مجموعه‌ و استفاده از خرد جمعی باید در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار