استقرار پایه دوازدهم از سال تحصیلی جدید

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش وپرورش از استقرار پایه دوازدهم با ۶۰۰ هزار دانش آموز از سال آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ زرافشانی معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش وپرورش در جلسه شورای آموزش و پرورش استان قزوین گفت: سال آینده ۴۵ هزار معلم بازنشسته می‌شوند و ۳۰ هزار معلم جدید برای استقرار پایه دوازدهم نیاز است.

به گفته وی، در مجموع برای سال تحصیلی جدید نیاز به ۷۵ هزار معلم جدید است.

وی با اشاره به هزینه‌های بالای سرانه در هنرستان‌های فنی حرفه‌ای گفت: از مجموع ۶۰۰ هزار دانش آموز پایه دوازدهم ۳۳۰ هزار دانش آموز فنی حرفه‌ای هستند که سرانه بالایی نیازدارند.

استاندار قزوین هم در این جلسه گفت: پرورش هسته اولیه نیروی انسانی کارآمد در کشور محصول آموزش و پرورش است.

عبدالمحمد زاهدی افزود: هر چند در محدودیت مالی هستیم، اما تلاش می‌کنیم در استقرار پایه ۱۲ همکاری لازم صورت گیرد.

استاندار اضافه کرد: باید تصمیمات شورا بر اساس نیاز هر منطفه و چالش‌های آن باشد البته با گستردگی کار پیشبرد اهداف بدون کمک مردم ممکن نیست.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین هم در این جلسه گفت: افرادی‌که خروجی آموزشی آن‌ها خشونت و ایجاد ناامیدی، وحشت‌آفرینی و قتل است، نباید به ما نظام آموزشی ارائه دهند.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی افزود: وقتی خود را با نظام‌های آموزشی دیگر مجامع مقایسه می‌کنیم باید توجه داشته باشیم که بنیانگذار نظام آموزشی ما خدای متعال است و از این نگاه ما نیازمند نسخه نویسی دیگر مجامع بین‌المللی برای کشورمان نیستیم.

وی اضافه کرد: نباید نام کتاب درسی ما دین و زندگی نامیده شود، این گلایه را قبلا مطرح کرده بودیم، بلکه باید نام این کتاب «دینِ زندگی باشد»، زیرا زندگی در کنار دین نیست؛ زمانی دین حقیقی می‌شود که زندگی براساس دین باشد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان با اشاره به استقرار پایه دوازدهم گفت:: با اجرای این طرح ٥٠٠ هزار دانش آموز در کشور و ١٠ هزار دانش آموز در استان باید یک سال بیشتر در آموزش و پرورش بمانند و تحصیل کنند.

قاسمی اضافه کرد: با توجه به کمبود فضای آموزشی و نبود نیروی انسانی استقرار این پایه باعث مشکلات در استان می‌شود که باید با درایت حل شود.

قاسمی درادامه از کسب رتبه نخست کشوری آموزش و پرورش استان در بخش پژوهش و زبان انگلیسی خبر داد و خواستار احداث هنرستان هنر‌های زیبا، دبیرستان مدیریت کسب و کار و مدرسه محیط زیست شد.

انتهای پیام/

شورای آموزش و پرورش استان قزوین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار