کارشناس هواشناسی ؛

افزایش محسوس ۱۰ درجه دما در سیستان و بلوچستان

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: افزایش محسوس پنج تا ۱۰ درجه‌ای دما از امروز در نواحی مرکزی و جنوب شرق استان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،علی ملاشاهی کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: روند افزایش دما تا روز یکشنبه در این مناطق ادامه دارد، اما از روز دوشنبه مجدد شاهد کاهش دما خواهیم بود.

ملاشاهی ادامه داد: امروز همچنین در نواحی مرکزی و جنوب شرق سیستان و بلوچستان شاهد وزش باد شدید همراه با گرد و خاک خواهیم بود به طوری که کاهش دید افقی و کیفیت هوا را به دنبال دارد.

رئیس گروه پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: از اواخر روز یکشنبه هفته آینده تا بعد از ظهر دوشنبه شرایط برای بارش‌های پراکنده با احتمال برف مهیاست.

وی خاطر نشان کرد: زاهدان با حداقل منفی سه درجه سانتیگراد و راسک و کنارک با ۲۷ درجه بالای صفر به ترتیب در شبانه روز گذشته خنکترین و گرمترین نقاط این استان بودند.

سیستان و بلوچستان با وسعتی حدود ۱۸۷ هزار و ۵۰۲ کیلومتر مربع (معادل ۵/۱۱ درصد مساحت کشور) و ۱۹ شهرستان و بیش از ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می‌شود که امکان دارد همزمان چندین پدیده از جمله طوفان، بارندگی، سیل، خشکسالی و مواج شدن دریا را تجربه کند.

انتهای پیام/ع

افزایش دما در استان آغاز شد

برچسب ها: هواشناسی ، وضعیت جوی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار